Cyfrowy Polsat odnotował 539,3 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2021 r. wobec 288,4 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 683,7 mln zł wobec 394,1 mln zł zysku rok wcześniej. Wynik EBITDA wyniósł 1 140,9 mln zł wobec 960 mln zł rok wcześniej.
„Zysk EBITDA wzrósł o 180,9 mln zł (+18,8%) r/r do poziomu 1 140,9 mln zł w drugim kwartale 2021 roku przy marży EBITDA na poziomie 36,1% (+2,6 pkt proc. r/r). Motorem wzrostu zysku EBITDA była przede wszystkim pozytywna dynamika wzrostu przychodów, wynikająca m.in. ze wzrostu przychodów detalicznych oraz zdecydowanie wyższych przychodów z reklamy telewizyjnej i sponsoringu (w tym efekt niskiego punktu odniesienia, na który miała wpływ epidemia COVID), jak również konsolidacja pozytywnego wyniku EBITDA Grupy Interia.pl. Dodatkowo odnotować należy, iż w drugim kwartale 2020 roku Grupa Polsat Plus poniosła dodatkowe koszty dotyczące przeciwdziałania skutkom COVID-19 w kwocie 41,5 mln zł, które również obniżyły punkt odniesienia” – czytamy w raporcie.
Bez uwzględnienia kosztów dotyczących COVID-19, w tym darowizn, skorygowany zysk EBITDA wzrósł w II kw. 2021 roku o 139,4 mln zł (+13,9%) r/r, skutkując marżą EBITDA na poziomie 36,1% (+1,1 pkt proc. r/r), podano także.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 3 159,7 mln zł w II kw. 2021 r. wobec 2 862,7 mln zł rok wcześniej.
„Przychody detaliczne od klientów indywidualnych i biznesowych wzrosły o 72,8 mln zł (+4,6%) r/r przede wszystkim w wyniku skutecznej realizacji naszej strategii budowania wartości klienta, co znajduje odzwierciedlenie w wysokiej dynamice wzrostu ARPU klientów kontraktowych i usług przedpłaconych” – czytamy w raporcie.
Przychody hurtowe wzrosły o 161,7 mln zł (+20,1%) r/r. Silny wzrost przychodów z tytuły reklamy i sponsoringu wynika z niskiego punktu odniesienia (rynek reklamowy doznał bardzo istotnego ubytku wartości w trakcie wprowadzenia pierwszego lockdownu wiosną 2020 roku), wzrostu oglądalności kanałów Telewizji Polsat, jak również konsolidacji wyników Grupy Interia od lipca 2020 roku.
Przychody ze sprzedaży sprzętu zmniejszyły się o 42,5 mln zł (-10,8%) r/r w wyniku niższego wolumenu sprzedanego sprzętu. Pomimo usunięcia administracyjnych ograniczeń w handlu wprowadzonych na skutek epidemii COVID-19 nadal obserwujemy zmniejszony ruch klientów w galeriach handlowych i w efekcie w naszych punktach sprzedaży, podano także.
Pozostałe przychody ze sprzedaży wzrosły o 105 mln zł (+139,4%) r/r przede wszystkim w wyniku konsolidacji przychodów spółki Esoleo, zajmującej się sprzedażą instalacji fotowoltaicznych dla klientów indywidualnych oraz na rynku B2B.
W I poł. 2021 r. spółka miała 928,9 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 470,8 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 6 147,1 mln zł w porównaniu z 5 711,2 mln zł rok wcześniej. Wynik EBITDA wyniósł 2 223,6 mln zł wobec 1 986,7 mln zł rok wcześniej.
„Przychody detaliczne od klientów indywidualnych i biznesowych wzrosły o 132,4 mln zł (+4,1%) r/r przede wszystkim w wyniku skutecznej realizacji naszej strategii budowania wartości klienta, co znajduje odzwierciedlenie w wysokiej dynamice wzrostu ARPU klientów kontraktowych i usług przedpłaconych” – napisano w raporcie.
Przychody hurtowe wzrosły w I półr. o 218,7 mln zł (+13,4%) r/r. Znaczący wzrost przychodów z tytuły reklamy i sponsoringu po ich ubiegłorocznym spadku w związku z wybuchem epidemii COVID-19, jak również efekt konsolidacji wyników Grupy Interia od lipca 2020 roku, został wsparty przez wyższe przychody ze sprzedaży kanałów do operatorów kablowych i satelitarnych, dodała spółka.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I poł. 2021 r. wyniósł 369,8 mln zł wobec 207,7 mln zł zysku rok wcześniej.
Cyfrowy Polsat i Polkomtel tworzą zintegrowaną grupę medialno-telekomunikacyjną kontrolowaną przez Zygmunta Solorza. Akcje Cyfrowego Polsatu są notowane na GPW od 2008 r.
Źródło: ISBnews