DataWalk odnotował 113,59 zł straty EBIT w I półroczu 2022 r. wobec 1,39 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka, prezentując wstępne szacunkowe dane.
Skonsolidowana strata EBIT skorygowana o koszt programu motywacyjnego wyniosła 7,34 mln zł wobec 1,39 mln zł straty rok wcześniej. Skonsolidowane szacunkowe przychody ze sprzedaży wyniosły 18,16 mln zł, co stanowi wzrost o 29% r/r, podano także.
„Najważniejszy wpływ na zmianę skonsolidowanego wyniku EBIT grupy w I półroczu 2022 r. miały:
i. wzrost przychodów ze sprzedaży wynoszący 4 074 tys. zł (29% w stosunku do okresu porównywalnego),
ii. wzrost kosztów wynagrodzeń oraz usług obcych związany z rozwojem i rosnącą skalą działalności grupy zarówno w obszarze zwiększania liczebności kadry specjalistów w zakresie wdrożeń, programowania i sprzedaży, jak i prowadzonych procesów związanych z komercjalizacją międzynarodową, wynoszący 8 293 tys. zł (56% w stosunku do okresu porównywalnego),
iii. rozpoznanie kosztów programu motywacyjnego z wykorzystaniem transakcji płatności w formie akcji rozliczanych w środkach pieniężnych w łącznej kwocie 106 249 tys. zł, zgodnie z MSSF 2″ – czytamy w komunikacie.
Prezentując dane szacunkowe, zarząd zdecydował się na zaprezentowanie dodatkowego wskaźnika w postaci wyniku EBIT skorygowanego o koszty programu motywacyjnego zarówno z uwagi na istotność tej pozycji w całości wyniku operacyjnego, jak również z uwagi na przyszły i warunkowy charakter zobowiązania wynikającego z realizacji wdrożonego programu motywacyjnego oraz fakt, że rozpoznane koszty mają obecnie charakter niepieniężny i pozostają bez wpływu na bieżącą sytuację finansową spółki i grupy, wskazano także.
„Wyniki pierwszego półrocza interpretujemy jako mieszane – z jednej strony dynamika skonsolidowanych przychodów znalazła się na poziomie poniżej naszych oczekiwań, z drugiej natomiast podpisaliśmy kilka bardzo istotnych dla nas kontraktów, które na pewno zaprocentują w kolejnych okresach” – powiedział prezes Paweł Wieczyński, cytowany w komunikacie.
„Otrzymaliśmy nowe, zwiększone zamówienia od kilku kluczowych klientów, co jest doskonałym potwierdzeniem jakości naszego produktu i modelu biznesowego. Pozyskaliśmy też kluczowego kontrahenta we Francji – to rynek z ogromnym potencjałem, gdzie do tej pory nasza obecność nie była zbyt widoczna. Niestety, równocześnie mierzyliśmy się z problemami natury wewnętrznej na polu tzw. field engineering i musieliśmy skupić się na kluczowych już pozyskanych klientach, co przełożyło się na mniejszy napływ całkiem nowych kontraktów” – dodał prezes.
DataWalk podał też, że planuje podsumować III etap rozwoju przy okazji raportu za drugi kwartał 2022 roku, który zostanie opublikowany czternastego września br. Obecnie spółka skupia się już na rozpoczęciu prac w związku z IV etapem strategii.
DataWalk to podmiot technologiczny, który jako jeden z nielicznych na świecie zbudował na bazie własnej technologii produkt analityczny rozwiązujący globalne problemy w obszarze bezpieczeństwa. Platforma DataWalk łączy miliardy obiektów z wielu źródeł, znajdując zastosowanie w zakresie analityki śledczej w sektorze publicznym i finansowym m.in. w walce z przestępczością (amerykańskie agencje), wyłudzeniami (ubezpieczyciele) i przy identyfikacji nadużyć (administracja centralna). Spółka była notowana na NewConnect od 2012 r., a w 2019 r. zadebiutowała na rynku głównym GPW.
Źródło: ISBnews