DataWalk miał 13,4 mln zł straty EBITDA w pierwszych trzech kwartałach 2023 r. wobec 115,98 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka powołując się na wstępne dane.
W komunikacie spółka podała, że:
– skonsolidowane szacunkowe przychody ze sprzedaży wyniosły 18 117 tys. zł, wobec 25 841 tys. zł w pierwszych trzech kwartałach 2022 r., co stanowi zmniejszenie o 7 724 tys. zł, tj. o 30% w stosunku do okresu porównywalnego,
– skonsolidowany szacunkowy wynik z działalności operacyjnej skorygowany o amortyzację (EBITDA) wyniósł 13 432 tys. zł straty, wobec 115 979 tys. zł straty w pierwszych trzech kwartałach 2022 r., co stanowi zmniejszenie straty o 102 546 tys. zł, tj. o 88% w stosunku do okresu porównywalnego,
– skonsolidowany szacunkowy wynik z działalności operacyjnej skorygowany o amortyzację, koszt programu motywacyjnego oraz zmianę stanu odpisów aktualizujących wartość aktywów (EBITDA skorygowana) wyniósł 28 040 tys. zł straty wobec 12 666 tys. zł straty w pierwszych trzech kwartałach 2022 r., co stanowi zwiększenie straty o 15 373 tys. zł, tj. o 121% w stosunku do okresu porównywalnego.
„Najważniejszy wpływ na zmianę skonsolidowanego wyniku EBITDA grupy w pierwszych trzech kwartałach 2023 r. miały:
i. zmniejszenie kosztów związanych z programem motywacyjnym płatnym w formie akcji w łącznej kwocie 124 325 tys. zł w stosunku do okresu porównywalnego, kiedy grupa, po raz pierwszy, ujęła w sprawozdaniu finansowym wycenę programu motywacyjnego zgodnie z MSSF 2 (koszt niepieniężny, bez wpływu na bieżącą sytuację finansową emitenta i grupy);
ii. wzrost kosztów wynagrodzeń oraz usług obcych związany z rozwojem i rosnącą skalą działalności grupy zarówno w obszarze zwiększania liczebności kadry specjalistów w zakresie wdrożeń, programowania i sprzedaży, jak i prowadzonych procesów związanych z komercjalizacją międzynarodową, wynoszący 8 656 tys. zł (o 31% w stosunku do okresu porównywalnego);
iii. spadek przychodów ze sprzedaży wynoszący 7 724 tys. zł (o 30% w stosunku do okresu porównywalnego);
iv. ujęcie odpisu aktualizującego z tytułu utraty wartości aktywów niematerialnych na łączną kwotę 7 026 tys. zł, zgodnie z MSR 36 (koszt niepieniężny, bez wpływu na bieżącą sytuację finansową Emitenta i Grupy), w oparciu o aktualne testy na utratę wartości” – czytamy w komunikacie.
Prezentując dane szacunkowe zarząd zdecydował się na zaprezentowanie dodatkowego wskaźnika w postaci wyniku EBITDA skorygowanego o koszty programu motywacyjnego oraz zmianę stanu odpisów aktualizujących wartości aktywów, z uwagi na to, że pozycje te mają charakter niepieniężny i nie wpływają na bieżącą sytuację finansową (w szczególności płynność) emitenta i grupy, wyjaśniono.
DataWalk to podmiot technologiczny, który jako jeden z nielicznych na świecie zbudował na bazie własnej technologii produkt analityczny rozwiązujący globalne problemy w obszarze bezpieczeństwa. Platforma DataWalk łączy miliardy obiektów z wielu źródeł, znajdując zastosowanie w zakresie analityki śledczej w sektorze publicznym i finansowym m.in. w walce z przestępczością (amerykańskie agencje), wyłudzeniami (ubezpieczyciele) i przy identyfikacji nadużyć (administracja centralna). Spółka była notowana na NewConnect od 2012 r., a w 2019 r. zadebiutowała na rynku głównym GPW.
Źródło: ISBnews