Digital Network odnotował 1,94 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2022 r. wobec 3 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 3,99 mln zł wobec 4,51 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA wyniósł 6,35 mln zł wobec 6,4 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 13,15 mln zł w III kw. 2022 r. wobec 8,8 mln zł rok wcześniej.
W I-III kw. 2022 r. spółka miała 5,04 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 5,44 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 34,24 mln zł w porównaniu z 22,33 mln zł rok wcześniej.
„W okresie dziewięciu miesięcy 2022 roku, grupa kapitałowa Digital Network zanotowała przychody ze sprzedaży na poziomie 34 237 tys. zł, co w porównaniu z analogicznym okresem 2021 roku, oznacza wzrost o 53%. Spółka koncentruje swoją działalność na rynku cyfrowej reklamy zewnętrznej, z której sprzedaż w raportowanym okresie stanowiła 89,4% wszystkich przychodów emitenta. Pozostałe 10,6% podzieliło się na przychody pochodzące z działalności portalu internetowego naEkranie.pl (6%) oraz pozostałe usługi dystrybucyjne i konsultingowe (4,6%). Porównując sam trzeci kwartał, przychody emitenta wzrosły z poziomu 8 802 tys. zł w 2021 roku do poziomu 13 151 tys. zł w roku bieżącym tj. o 49% r/r. Sprzedaż reklamy zewnętrznej stanowiła w tym okresie 89,2% łącznych przychodów emitenta. Pozostałe 10,8% podzieliło się na przychody pochodzące z działalności portalu internetowego naEkranie.pl (7,2%) oraz pozostałe usługi dystrybucyjne i konsultingowe (3,6%)” – czytamy w sprawozdaniu zarządu.
Marża uzyskana ze sprzedaży powierzchni reklamowej na nośnikach cyfrowych, osiągnięta za okres dziewięciu miesięcy 2022 roku pozwoliła wypracować grupie zysk z działalności operacyjnej na poziomie 10 374 tys. zł, tj. o 41% wyższym niż w 2021 roku. Wskaźnik EBITDA osiągnął poziom 16 944 tys. zł wobec 12 967 tys. zł w 2021 roku i był o 31% wyższy niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Zysk netto wyniósł narastająco 6 458 tys. zł i był o 3% niższy niż w roku ubiegłym. W III kw. 2022 roku zysk z działalności operacyjnej wyniósł 3 987 tys. zł wobec 4 505 tys. zł w 2021 roku (spadek o 11%). EBITDA przekroczyła 6 353 tys. zł i zanotowała spadek o 1% w stosunku do 2021 roku, w którym osiągnęła 6 398 tys. zł. Zysk netto III kw. wyniósł 2 520 tys. zł wobec 3 728 tys. zł rok wcześniej, notując spadek o 32%, podano również.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-III kw. 2022 r. wyniósł 8,17 mln zł wobec 0,3 mln zł zysku rok wcześniej.
Digital Network (d. 4Fun Media) jest liderem rynku cyfrowej reklamy zewnętrznej w Polsce. Poprzez swoją spółkę zależną Screen Network, zarządza największą w Polsce siecią ponad 20 tysięcy ekranów reklamowych LED, docierającą codziennie z przekazem reklamowym do 6,2 mln konsumentów.
Źródło: ISBnews