Dino Polska odnotowało 437,7 mln zł skonsolidowanego zysku operacyjnego w IV kw. 2022 r. wobec 292,7 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Zysk EBITDA w IV kw. 2022 r. wyniósł 518,5 mln zł wobec 360,9 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej, podano w prezentacji wynikowej.
Marża EBITDA wyniosła w IV kw. ub.r. 9,1% wobec 9,3% rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 5 693 mln zł w IV kw. 2022 r. wobec 3 864 mln zł rok wcześniej.
W całym 2022 r. Dino Polska odnotowało 1 132,09 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 805,3 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny w całym ub.r. wyniósł 1 537,82 mln zł wobec 1 023,99 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA wyniósł 1 837,95 mln zł wobec 1 271,34 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.
Marża EBITDA wyniosła w ub.r. 9,3% wobec 9,5% rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 19 801,62 mln zł w 2022 r. wobec 13 362,01 mln zł rok wcześniej.
„W 2022 r. sprzedaż like-for-like (LfL; w sklepach istniejących od ponad roku) zwiększyła się o 28,5%, a całkowita sprzedaż, uwzględniająca nowo otwarte markety Dino wzrosła o 48,2% do 19,8 mld zł. Skala naszego biznesu rosła zatem jeszcze szybciej niż we wcześniejszych latach, a przez ostatnie dwa lata praktycznie się podwoiła (w 2020 r. sprzedaż Dino wyniosła 10,1 mld zł)” – czytamy w sprawozdaniu zarządu.
W 2022 r. sieć Dino Polska zwiększyła się o 344 nowe markety (wobec wzrostu o 343 sklepy rok wcześniej), a powierzchnia – o 19,3% r/r (wobec +23,9% w 2021 r.). Na koniec ub.r. grupa miała 2 156 sklepów i 7 centrów dystrybucyjnych.
„W 2022 r. w rozwój zainwestowaliśmy 1,4 mld zł, a skumulowana wartość nakładów inwestycyjnych Dino Polska za ostatnich 5 lat zwiększyła się do 5,4 mld zł. Równocześnie stworzyliśmy 5 tys. nowych miejsc pracy w 2022 r. i 24,3 tys. w latach 2018-2022” – powiedział członek zarządu Michał Krauze, cytowany w komunikacie.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w 2022 r. wyniósł 894,59 mln zł wobec 591,22 mln zł zysku rok wcześniej.
Dino Polska to wiodący gracz w segmencie supermarketów proximity w Polsce, zlokalizowanych głównie w zachodniej części Polski, o średniej powierzchni sali sprzedaży wynoszącej ok. 400 m2. Spółka zadebiutowała na GPW w 2017 r.
Źródło: ISBnews