Drago entertainment odnotowało 1,51 mln zł jednostkowego zysku netto w II kw. 2024 r. wobec 0,22 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Zysk operacyjny wyniósł 1,64 mln zł wobec 0,47 mln zł zysku rok wcześniej.
Przychody ze sprzedaży sięgnęły 6,51 mln zł w II kw. 2024 r. wobec 4,14 mln zł rok wcześniej.
W I poł. 2024 r. spółka miała 2,13 mln zł jednostkowego zysku netto wobec 0,63 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 11,41 mln zł w porównaniu z 7,7 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 2,44 mln zł wobec 1,2 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.
„Spółka na bieżąco reguluje swoje zobowiązania, a dzięki rosnącym przychodom ze sprzedaży ma środki zabezpieczające niezakłóconą produkcję kolejnych dodatków i update’ów do 'Gas Station Simulator’ oraz kolejnych tytułów, w tym przede wszystkim 'Road Diner Simulator’ i 'Airport Contraband’, jak również na doprowadzenie do wydania w pełnej formule gry Winter Survival, która od 6 marca 2024 roku dostępna jest w trybie wczesnego dostępu (early access)” – czytamy w sprawozdaniu zarządu.
„Pomimo faktu, że zainteresowanie graczy buduje się w wolniejszym tempie niż spółka zakładała, spółka nie rozpoznała na pierwsze półrocze utraty wartości, gdyż udostępniona dotychczas gra w trybie early access jest zbyt wczesnym momentem, aby w pełni ocenić możliwości do wygenerowania przychodów pokrywających poniesione do tej pory nakłady. Zespół odpowiedzialny za rozwój projektu na bieżąco dostarcza dodatkową zawartość (ang: content), poza poprawkami i drobnymi rozszerzeniami w dniu 24 lipca 2024 roku udostępniony został graczom ACT II oraz dodatkowy tryb Cold Wave. Nowa zawartość spotkała się z pozytywnym odbiorem, co wpłynęło również na poprawę ocen dotychczas uzyskanych na platformie Steam. Kolejnym krokiem będzie oddanie w ręce graczy ACT III oraz doprowadzenie gry do wydania w pełnej formule” – czytamy dalej.
Spółka zaznaczyła też, że ze względu na dojście do tego etapu projektu, część zespołu pracującego przed premierą early access przy „Winter Survival”, została przesunięta do projektu „Gas Station Simulator” i „Road Diner Simulator”, co pozwoliło również na zmniejszenie kosztów związanych z produkcją.
Drago entertainment to producent i deweloper gier wideo, powstały w 1998 r. w Krakowie. Spółka przeszła na rynek główny GPW z NewConnect w 2023 r.
Źródło: ISBnews