Play odnotował 965 mln zł skonsolidowanej EBITDAaL w IV kw. 2024 r. wobec 815 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej, przy 2 603 mln zł całkowitych przychodów (wobec 2 521 mln zł rok wcześniej), podała spółka. Liczba aktywnych klientów mobilnych na koniec 2024 r. wzrosła do 13 331 tys. z 12 099 tys. rok wcześniej.
„W 2024 roku Play osiągnął najwyższe wyniki finansowe w historii spółki. Rosły przychody ogółem o 4% r/r do rekordowego poziomu 10,2 mld zł, a także przychody z usług mobilnych (o 9,3% r/r do 5,1 mld zł) i usług dla domu (o 4,1% r/r do ponad 2 mld zł). Wskaźnik EBITDAaL wzrósł o 10,5% r/r i przekroczył po raz pierwszy 4 mld zł. Play utrzymywał pozycję lidera w kategorii MNP, pozostając ósmy kwartał z rzędu najchętniej wybieranym operatorem wśród klientów przenoszących numer” – czytamy w komunikacie poświęconym wynikom.
Nakłady inwestycyjne przeznaczone na dalszy rozwój jakości sieci przekroczyły 1,3 mld zł, a liczba nadajników osiągnęła 12 426. Grupa kontynuowała także rozbudowę infrastruktury stacjonarnej oraz współpracę z partnerami hurtowymi, co pozwoliło rozszerzyć zasięg usług do 10 mln gospodarstw domowych, wskazano także.
Osiągnięcia finansowe i biznesowe Grupy Play w 2024 r. to m.in:
* Przychody ogółem wzrosły o 4% r/r i po raz pierwszy w historii przekroczyły 10 miliardów osiągając poziom 10,2 mld zł.
* Przychody z usług mobilnych wzrosły o 9,3% r/r do poziomu 5,1 mld zł, a przychody z usług dla domu o 4,1% r/r do ponad 2 mld zł.
* Zysk przed odsetkami, opodatkowaniem i amortyzacją (EBITDAaL) w ubiegłym roku wzrósł o 10,5% r/r przekraczając historyczny poziom 4 mld zł.
* Liczbaaktywnych klientów mobilnych osiągnęła poziom ponad 13,3 mln, co oznacza wzrost o 1,8% r/r.
* Baza abonentów usług dla domu (internet i telewizja) wzrosła o 2,8% r/r i na koniec ubiegłego roku wyniosła ponad 2,1 mln.
* Play przez cały 2024 rok był najchętniej wybieranym operatorem wśród klientów przenoszących numer, co oznacza, że już ósmy kwartał z rzędu utrzymał pozycję lidera MNP z dodatnim bilansem przeniesionych numerów na poziomie61 030.
* Średni przychód na użytkownika (ARPU) usług mobilnych w czwartym kwartale 2024 roku wzrósł o 8,4% r/r do 32,7 zł, wymieniono w informacji.
„Rosnące wyniki finansowe i biznesowe Play potwierdzają naszą silną pozycję na polskim rynku telekomunikacyjnym. Model biznesowy Play koncentruje się na dostarczaniu wartości klientom, którym oferujemy konwergentne usługi (mobilne, stacjonarne i telewizyjne) w dobrych cenach. Ma on też istotny wpływ na bezpieczeństwo kraju, ponieważ intensywnie rozbudowujemy naszą infrastrukturę, zapewniając łączność niemal w każdym miejscu w Polsce. W 2024 roku naszym priorytetem był segment usług dla domu. Rozwijaliśmy ofertę światłowodu oraz telewizji, jak również finalizowaliśmy procesy migracji po połączeniu z UPC Polska. Kontynuowaliśmy także rozwój oferty rozwiązań dla biznesu, pozyskując kluczowych klientów w sektorach handlu detalicznego, transportu i hotelarstwa. Dzięki tym działaniom utrzymaliśmy wiodącą pozycję w kategorii usług mobilnych i zdobywamy rynek w obszarze usług domowych i dla biznesu” – skomentował prezes Grupy Play Ken Campbell, cytowany w komunikacie.
Play wszedł na polski rynek w 2007 r. jako czwarty operator telefonii komórkowej. Obsługuje 13 mln klientów komórkowych i 2 mln abonentów usług dla domu, w tym internetu stacjonarnego i telewizji.
Źródło: ISBnews