Esotiq & Henderson odnotowało 0,33 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2024 r. wobec 0,22 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Zysk operacyjny wyniósł 1,67 mln zł wobec 1,55 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA wzrósł o 14,3% r/r do 6,1 mln zł.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 63,24 mln zł w I kw. 2024 r. wobec 61,1 mln zł rok wcześniej.
„Grupa odnotowała również w pierwszym kwartale historycznie rekordową sprzedaż w internecie, która r/r wzrosła o 7% do 14,9 mln zł” – czytamy w komunikacie poświęconym wynikom.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży w okresie pierwszych czterech miesięcy 2024 r. wyniosły około 83,2 mln zł i były wyższe o ok. 4% r/r. W ujęciu narastającym skonsolidowana marża ze sprzedaży w okresie styczeń-kwiecień 2024 r. wyniosła około 68% i według szacunków była wyższa o ponad 4 pkt proc. w porównaniu z marżą osiągniętą w odpowiednim okresie roku ubiegłego, wskazano w materiale.
„Jesteśmy bardzo zadowoleni z osiągniętych wyników pierwszego kwartału br. W tym okresie miała miejsce premiera nowej kolekcji Wiosna-Lato 2024, bardzo dobrze przyjęta przez rynek. Dokonane zmiany w strukturze asortymentowej i implementacja nowych trendów okazały się bardzo atrakcyjne dla dotychczasowych oraz nowych klientów. W tym samym okresie sukcesywnie wyprzedawaliśmy kolekcję AW23 zarówno w salonach, jak i online. Udało nam się to doskonale, obecny poziom zapasu jest dla spółki bardzo satysfakcjonujący” – skomentowała członek zarządu Diana Okular, cytowana w komunikacie.
„Przygotowaliśmy nową politykę sprzedażową, oferując naszym klientom wiele różnorodnych i atrakcyjnych akcji promocyjnych, koncentrując się na sprzedaży nowej kolekcji. Działania te zaowocowały znaczącym wzrostem marży. Ostatnie miesiące to również czas intensywnej pracy nad obszarem sprzedaży w sieci salonów stacjonarnych Esotiq. Wprowadzamy nowe podejście do zarządzania zespołami sprzedażowymi, pracowaliśmy nad podnoszeniem kwalifikacji zespołów oraz standardu obsługi klienta, co umożliwiło nam podniesienie skuteczności w tym kanale sprzedaży. Jednocześnie trwale poszukujemy rozwiązań i wdrażamy optymalizację zarówno w obszarze kosztów wewnętrznych spółki, jak również w sieci sprzedaży, tak aby maksymalizować rentowność” – dodała.
Na koniec I kwartału 2024 roku sieć sprzedaży marki Esotiq zmniejszyła się o 4 salony. Sieć stacjonarna na koniec marca br. liczyła 288 placówek, w tym 218 sklepów partnerskich oraz 70 salonów własnych. W Polsce funkcjonowało 265 salonów, a za granicą 23 – w: Serbii, Łotwie, Macedonii, Mołdawii, Niemczech, Słowacji i Ukrainie. Całkowita powierzchnia sprzedażowa Esotiq w stosunku do pierwszego kwartału 2023 roku zmniejszyła się o 1,5% i wynosiła 17 788 m2.
„Naszym celem jest otwieranie nowych salonów sprzedaży, które są atrakcyjne zarówno pod względem jakości, jak i lokalizacji, w Polsce i za granicą. Trwa rozpoczęty w 2023 roku proces pozyskiwania nowych partnerów dla tworzenia kolejnych sklepów partnerskich i sieci sprzedaży na kluczowych dla spółki rynkach. Naszym priorytetem jest maksymalizacja rentowności każdego salonu” – dodała Okular.
W sklepach partnerskich realizowane jest 33% ogółu przychodów, w salonach własnych 23%, w kanale hurtowym i multibrandowym 20%, a w internecie 24%.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I kw. 2024 r. wyniósł 0,6 mln zł wobec 51 tys. zł zysku rok wcześniej.
Esotiq & Henderson to przedsiębiorstwo zajmujące się projektowaniem, produkcją i sprzedażą produktów odzieżowych i kosmetycznych. W lipcu 2015 r. spółka przeniosła się na rynek główny GPW z NewConnect, na którym była notowana od czerwca 2011 r.
Źródło: ISBnews