Celem Grupy Eurocash jest zakończenie 2023 r. wyższymi wynikami niż poprzedni, zarówno na poziomie sprzedaży, wyniku EBITDA, jak i zysku netto, zapowiedział prezes Paweł Surówka.
„Cieszą nas mocne przepływy operacyjne, przekraczające EBITDA za ostatnie dziewięć miesięcy, także dzięki efektywnemu zarządzaniu kapitałem obrotowym. Naszym celem jest, aby Grupa Eurocash zakończyła 2023 rok wyższymi wynikami niż poprzedni, zarówno na poziomie sprzedaży, wyniku EBITDA, jak i zysku netto” – powiedział Surówka, cytowany w komunikacie.
W I-III kw. 2023 r. spółka miała 16,66 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 2,53 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 24 531,57 mln zł w porównaniu z 22 635,01 mln zł rok wcześniej. Skonsolidowany zysk netto ogółem wyniósł odpowiednio: 44,31 mln zł 10,61 mln zł zysku rok wcześniej.
Zysk EBITDA w I-III kw. br. sięgnął 739,5 mln zł wobec 692,2 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.
Przepływy pieniężne z działalności operacyjnej w ciągu trzech kwartałów 2023 roku sięgnęły 781 mln zł (+29% r/r). Na koniec września br. stan gotówki na kontach Grupy Eurocash podwoił się rok do roku, a wskaźnik zadłużenia netto do EBITDA (przed MSSF 16) spadł poniżej 0,9x – najniższego poziomu od blisko 5 lat, podkreśliła spółka.
Grupa Eurocash jest największym polskim hurtowym dystrybutorem produktów FMCG, organizatorem znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich, takich jak ABC, Delikatesy Centrum, Groszek, Gama, Duży Ben, Lewiatan czy Euro Sklep; partnerem logistycznym i technologicznym sklepów lokalnych, a także właścicielem marketu e-grocery nr 1 w Polsce: Frisco.pl. Spółka jest notowana na GPW od 2005 r.; wchodzi w skład indeksów mWIG40 i WIG30.
Źródło: ISBnews