Grupa Eurocash spodziewa się, że tegoroczne nakłady inwestycyjne będą zbliżone do ubiegłorocznych (272,88 mln zł), przy czym bieżący rok ma zostać przeznaczony na konsolidację dotychczasowych przejęć, bez planów kolejnych transakcji M&A, poinformował ISBnews członek zarządu i dyrektor finansowy Jacek Owczarek.
„Capex w tym roku będzie bardzo podobny jak w ub. roku. Duża część znaczących inwestycji, szczególnie po stronie hurtu, jest za nami – cały capex związany z platformą eurocash.pl, która ma sprzedaż hurtową na poziomie 6 mld zł, to obecnie głównie wydatki utrzymaniowe. Obecnie capex przeznaczany jest głównie na modernizację sklepów plus mniejsze projekty, np. system POS-owy w 2,5 tys. niezależnych sklepów, który pozwala m.in. na promocje wszystkich naszych dostawców-producentów” – powiedział Owczarek w rozmowie z ISBnews.
„Nie mamy też w tej chwili żadnego M&A o dużej skali na horyzoncie. Rok 2022 jest bardziej o tym, jak się skonsolidować wokół tego, co robimy i wykorzystać wzrost organiczny. A środowisko zewnętrzne nam w tym pomaga” – dodał.
Capex wyniósł w ub.r. 272,88 mln zł (wobec 341,38 mln zł rok wcześniej), przy czym inwestycje kapitałowe pochłonęły 68,7 mln zł (wobec 153,11 mln zł rok wcześniej). W 2021 r. Eurocash przeprowadził akwizycję sieci sklepów Arhelan.
Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją szybko zbywalnych produktów spożywczych, chemii gospodarczej, alkoholi i wyrobów tytoniowych. Oferuje także wsparcie marketingowe dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają około 16 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben, a także Kontigo oraz Koliber. Spółka jest notowana na GPW od 2005 r.
Źródło: ISBnews