Ferro odnotowało 65,42 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2022 r. wobec 107,82 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Zysk operacyjny wyniósł 105,62 mln zł wobec 106,61 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA wyniósł 120,72 mln zł.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 914,9 mln zł w 2022 r. wobec 830,5 mln zł rok wcześniej.
„W 2022 roku udział sprzedaży zagranicznej Ferro przekroczył 55%, a na szczególną uwagę zasługuje m.in. Rumunia, która pod kątem sprzedażowym jest drugim co do wielkości – po Polsce – rynkiem Grupy. Ostatecznie rok 2022 Grupa zakończyła najwyższym w historii poziomem sprzedaży, sięgającym 915 mln zł. EBITDA wyniosła w omawianym okresie 120,7 mln zł, a zysk netto [ogółem] osiągnął poziom 66,5 mln zł. Grupa Ferro udowodniła, że potrafi zidentyfikować, skwantyfikować i co najważniejsze – skutecznie zrealizować stawiane sobie zadania strategiczne. Rok 2022 to także przygotowanie do rozliczenia Strategii F1 i aktualizacji założeń na kolejny okres. Na podkreślenie zasługuje fakt realizacji celów Strategii F1 już w 2021 roku, czyli 2 lata przed określonym terminem” – napisał prezes Wojciech Gątkiewicz w liście do akcjonariuszy.
„W 2022 r., przygotowując Grupę Ferro do zintensyfikowania rozwoju w kolejnych latach w ramach Strategii F1R2, inwestowaliśmy w dalszą optymalizację kluczowych procesów operacyjnych, w szczególności w obszarze logistyki i informatyzacji. Efektem jest udane wdrożenie 1. etapu systemu ERP, nowa hala produkcyjno-magazynowa w Znojmo czy nowoczesne centrum logistyczne w Rumunii, które rozpocznie działalność w pierwszym półroczu 2023 r., umożliwiając nam jeszcze lepszą obsługę tego kraju i perspektywicznych rynków ościennych. Jednocześnie, jak zawsze wiele uwagi poświęcaliśmy sferze finansowej, aby zachować bezpieczny i komfortowy poziom zadłużenia w dobie jego wysokich kosztów, przy równoległym zapewnieniu odpowiedniej bazy dla dalszego wzrostu i planowanych inwestycji. Kontynuowaliśmy przy tym realizację polityki dywidendowej – w 2022 r. wypłaciliśmy Akcjonariuszom kwotę 32,1 mln zł, co daje 1,51 zł dywidendy na akcję. Za nami udany, lecz wymagający rok 2022 i wszystko wskazuje na to, że rok 2023 również będzie dla nas wszystkich okresem pełnej mobilizacji i koncentracji na postawionych sobie celach” – dodał.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w 2022 r. wyniósł 63,99 mln zł wobec 64,14 mln zł zysku rok wcześniej.
Ferro to jeden z największych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej producentów i dystrybutorów techniki sanitarnej, instalacyjnej i grzewczej. Ferro jest notowane na rynku głównym warszawskiej giełdy od 2010 r. W 2022 r. miało 914,9 mln zł skonsolidowanych przychodów.
Źródło: ISBnews