Grupa Eurocash oczekuje, że e-supermarket Frisco zbliży się w tym roku do 0,5 mld zł przychodów i podtrzymuje cel uzyskania przez ten format 1 mld zł przychodów w 2025 r., poinformował ISBnews prezes Paweł Surówka. Grupa planuje ponadto poszerzenie możliwości rozwoju drugiego z głównych formatów w swoim segmencie Projekty – marketów alkoholowych Duży Ben, także w ramach współpracy franczyzowej, dodał.
„Po dziewięciu miesiącach Frisco osiągnęło ponad 300 mln zł sprzedaży. Z dużym przekonaniem możemy zatem powiedzieć, że w całym roku przekroczy ona 400 mln zł, będzie się zbliżała do 0,5 mld zł. Jeżeli zatem chodzi o nasz cel strategiczny, to jest to w pewnym sensie półmetek” – powiedział Surówka w rozmowie z ISBnews.
Sprzedaż Frisco za trzy kwartały tego roku wzrosła o 13% r/r do 311 mln zł.
„Oczywiście, duże oczekiwania wiążemy z otwarciem nowego zautomatyzowanego magazynu w Warszawie, co nastąpi niebawem, przed okresem świątecznym. Powinno nam to pozwolić skorzystać z tego bardzo ważnego dla Frisco czasu i możliwości wypełnienia misji zakupów świątecznych. W poprzednich latach możliwości obsługi skokowego wzrostu zamówień w tym okresie stanowiły dla Frisco nie lada wyzwanie. Nowy magazyn pozwoli nam w znacząco większym stopniu spełnić potrzeby konsumentów w aglomeracji warszawskiej i bardziej spopularyzować tę usługę. Mocno liczymy na to, że Frisco zrealizuje swój cel” – stwierdził prezes.
Frisco dostarcza zakupy spożywcze mieszkańcom Warszawy i okolic, Poznania, Wrocławia, Krakowa, Trójmiasta oraz Katowic. Eurocash zapowiadał, że do końca tego roku uruchomiony zostanie drugi automatyczny magazyn Frisco w stolicy.
„Jeżeli chodzi o sieć Duży Ben, te wzrosty sprzedaży bardzo cieszą. Można powiedzieć, że to jest koncept, który bardzo dobrze się przyjął. To jest koncept, w który nadal inwestujemy i inwestować będziemy. Myślę, że znacząca dynamika sprzedaży z nami pozostanie” – ocenił także Surówka.
Łączna sprzedaż tej sieci w ciągu dziewięciu miesięcy 2023 roku wyniosła 292 mln zł, czyli o 45% więcej niż w analogicznym okresie 2022 roku. Sprzedaż LFL wzrosła natomiast o 12% r/r.
„Zastanawiamy się nad dalszymi możliwościami wzrostu dla Dużego Bena. Wydaje nam się, że ten format – mniejszy sklep alkoholowy, bardzo dopasowany i wyspecjalizowany, ale zarazem mainstreamowy – byłby bardzo ciekawym formatem dla niejednego z mniejszych sklepów, które z nami współpracują w segmencie hurtowym. Myślimy więc nad tym, żeby wypracować taki model dla Dużego Bena, który będzie oparty na współpracy franczyzowej, tak żeby sieć Duży Ben mogła rozwijać się w różnych lokalizacjach – zarówno miejskich, jak i tych pozamiejskich” – dodał prezes.
Sieć Duży Ben na koniec września br. liczyła 394 markety (wobec 305 na koniec 2022 roku), a w październiku otwarta została 400. placówka.
Grupa Eurocash jest największym polskim hurtowym dystrybutorem produktów FMCG, organizatorem znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich, takich jak ABC, Delikatesy Centrum, Groszek, Gama, Duży Ben, Lewiatan czy Euro Sklep; partnerem logistycznym i technologicznym sklepów lokalnych, a także właścicielem marketu e-grocery nr 1 w Polsce: Frisco.pl. Spółka jest notowana na GPW od 2005 r.; wchodzi w skład indeksów mWIG40 i WIG30.
Źródło: ISBnews