Gaming Factory odnotowało 0,26 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2023 r. wobec 3,91 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka.
Strata operacyjna wyniosła 0,27 mln zł wobec 3,91 mln zł straty rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 0,57 mln zł w III kw. 2023 r. wobec 0,57 mln zł rok wcześniej.
„Od początku roku wykonaliśmy szereg istotnych działań, które z naszej perspektywy będą kluczowe dla rozwoju spółki w kolejnych latach. Skoncentrowaliśmy się przede wszystkim na najważniejszych tytułach oraz budowie zespołów wewnętrznych dedykowanych poszczególnym projektom. Ponieśliśmy na ten cel znaczne nakłady finansowe, pomimo tych inwestycji mocno ograniczyliśmy stratę w porównaniu do zeszłego roku. Czwarty kwartał będzie dla nas intensywny pod względem premier nowych produkcji oraz wersji konsolowych naszych największych tytułów” – skomentował prezes Mateusz Adamkiewicz, cytowany w komunikacie.
W listopadzie br. na konsole PlayStation trafiła gra „Electrician Simulator”, która – do tej pory – jest najlepszym sprzedażowo tytułem w historii Gaming Factory. W wersji na Xbox One zadebiutowały gry „Bakery Simulator” i „ZooKeeper”. 13 grudnia na PC pojawi się tytuł „Booze Masters: Freezing Moonshine”, za produkcję którego odpowiada studio Asmodev, wymieniono w materiale.
Dla Gaming Factory najistotniejszą produkcją jest „Japanese Drift Master”. Jak ocenia spółka, wersja demo gry okazała się „prawdziwym hitem” Steam Next Fest. W pierwszym dniu festiwalu peak grających jednocześnie w „JDM” wyniósł 2 100 osób, a przez tydzień grę pobrano łącznie ponad 390 tys. razy.
„Ogromne zainteresowanie grą i pozytywny odbiór wersji demo 'Japanese Drift Master’ utwierdza nas w przekonaniu, że mamy wyjątkową produkcję i stoimy przed szansą na globalny sukces. Aby tak się stało, czeka nas jeszcze sporo pracy, ponieważ chcemy maksymalnie dopracować ten tytuł przed premierą” – podsumował prezes.
W listopadzie walne zgromadzenie podjęło decyzję o przyjęciu zapowiadanego wcześniej programu motywacyjnego, w którym jako warunek objęcia pełnego pakietu akcji przyjęto uzyskanie zysku EBITDA na poziomie 5 mln zł w 2024 r. i 6 mln zł w 2025 r. Uczestnicy programu będą mogli objąć maksymalnie 112.000 akcji o wartości nominalnej 0,1 zł, które zostaną objęte 12 -miesięcznym lock-upem.
Mając na względzie rozwój produkcji „Japanese Drift Master” oraz zachowanie bieżącego harmonogramu wydawniczego zarząd Gaming Factory został upoważniony do podwyższenia kapitału zakładowego poprzez emisję nowych akcji, tym razem skierowanych do zewnętrznych podmiotów. Ewentualna emisja obejmowałaby nie więcej niż 450 221 nowych akcji wartości nominalnej 0,1zł, jednak ewentualna cena emisyjna oferowanych akcji nie mogłaby być niższa niż 10 zł, zakończono w komunikacie.
W I-III kw. 2023 r. spółka miała 0,62 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 4,66 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 1,99 mln zł w porównaniu z 1,22 mln zł rok wcześniej. Strata EBITDA sięgnęła 0,38 mln zł wobec 4,51 mln zł straty w tym ujęciu rok wcześniej.
W ujęciu jednostkowym strata netto w I-III kw. 2023 r. wyniosła 0,45 mln zł wobec 4,52 mln zł straty rok wcześniej.
Gaming Factory to producent i wydawca gier na PC i konsole. W portfolio studia znajdują się symulatory, tycoony, gry akcji czy horrory. Spółka notowana jest na rynku głównym GPW od 2020 r.
Źródło: ISBnews