Wirtualna Polska Holding odnotował 44,94 mln zł zysku netto przypadającego na akcjonariuszy jednostki dominującej w IV kw. 2024 wobec 39,32 mln zł rok wcześniej, podała spółka.
Zysk operacyjny wyniósł 77,58 mln zł wobec 74,33 mln zł rok wcześniej.
Zysk EBITDA wyniósł w IV kw. ub.r. 119,55 mln zł wobec 108,52 mln zł zysku rok wcześniej, zaś skorygowany zysk EBITDA – odpowiednio: 131,86 mln zł wobec 112,96 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 400,20 mln zł wobec 361,49 mln zł rok wcześniej.
„Na 30-lecie swojego istnienia Wirtualna Polska zmieni swój profil zarówno branżowo, jak i geograficznie. I co najważniejsze, będzie to zmiana wynikająca wprost z naszej oczywistej potrzeby biznesowej. Potrzeby skokowego zwiększenia skali. […] Mamy wzajemne, oczywiste synergie produktowe w rejonie Europy Środkowej, a rynek niemiecki, gdy się do niego dobrze przygotujemy marketingowo i znajdziemy w sobie wystarczające ambicje, podwoi skalę naszej działalności. Nie możemy się doczekać, aby położyć obie ręce na tej kierownicy” – powiedział prezes Jacek Świderski, cytowany w komunikacie.
W całym 2024 roku zysk netto przypadający na akcjonariuszy jednostki dominującej 155,88 mln zł wobec 155,75 mln zł rok wcześniej.
Zysk EBITDA w ub.r. sięgnął odpowiednio: 438,62 mln zł wobec 427,16 mln zł zysku rok wcześniej, zaś skorygowany zysk EBITDA – odpowiednio: 468,2 mln zł wobec 438,97 mln zł zysku rok wcześniej.
W tym okresie spółka miała 1 568,31 mln zł przychodów ze sprzedaży w porównaniu z 1 436,8 mln zł rok wcześniej.
Rok 2024 był kolejnym okresem wyjątkowo dynamicznego wzrostu przychodów w segmencie turystycznym. W skali całego roku ten wzrost przekroczył 20%. Konsekwentne inwestowanie w rozwój własnych technologii, wspieranych sztuczną inteligencją, przynosi wymierne efekty również w segmencie reklamowo- subskrypcyjnym. Dzięki wdrożonym technologiom rekomendacyjnym od października liczba odsłon w portalach WP wzrosła o 25%. W WP Ads, platformie umożliwiającej reklamodawcom – w tym małym i średnim firmom – łatwe planowanie, targetowanie i emisję reklam w serwisach WP oraz w sieci partnerskiej, zarejestrowało się prawie 3 tys. klientów, podkreślono.
„Sroce spod ogona nie wypadliśmy. Dzisiaj to Polacy i inni Europejczycy pracujący dla amerykańskich firm, współtworzą bigtechy i ich technologiczne rozwiązania. To jednak nie znaczy, że środkowoeuropejskie firmy takich rozwiązań nie są w stanie stworzyć, czy że ich już nie mają. […] Sponsorujemy rozwój cudzych technologii i firm, zamiast inwestować we własne. Wiele polskich firm, w tym Wirtualna Polska Holding ma własne rozwiązania chmurowe, które z powodzeniem rozwija od lat i stanowią one serce przewagi technologicznej naszej grupy. Naiwnością jest nazywanie w Polsce 'chmurą krajową’ rozwiązania, które jest po prostu kupowane od firm, które – poza zatrudnianiem polskich informatyków – z naszym krajem wiele wspólnego nie mają. A amerykańscy dostawcy do 'inwestycji w Polsce’ zaliczają kupno… biurowca w Warszawie” – dodał prezes w liście do akcjonariuszy.
W ujęciu jednostkowym zysk netto 85,57 mln zł w całym roku wobec 42,79 mln zł rok wcześniej.
Źródło: ISBnews