Grupa Żabka zamierza nie rekomendować wypłat dywidendy w perspektywie średnioterminowej, a wypracowywane środki chce wykorzystać w celu sfinansowania wzrostu i rozwoju działalności Grupy, podała spółka w prospekcie, zatwierdzonym przez luksemburski organ nadzoru CSSF.
„Rada dyrektorów zamierza obecnie zatrzymać wszystkie dostępne środki i wszelkie przyszłe zyski w celu sfinansowania wzrostu i rozwoju działalności Grupy i obecnie nie zamierza rekomendować wypłaty dywidendy w perspektywie średnioterminowej. Rada dyrektorów uważa, że inwestowanie zysków przyniesie wymierne korzyści akcjonariuszom spółki” – czytamy w prospekcie.
W przyszłości rada dyrektorów może w razie potrzeby ponownie przeanalizować politykę dywidendy, przy czym decyzje w tym zakresie będą podejmowane z uwzględnieniem różnych czynników dotyczących spółki i Grupy, w tym perspektyw przyszłej działalności, przyszłych zysków, wysokości nieskonsolidowanych rezerw spółki podlegających podziałowi, zapotrzebowania na środki pieniężne, kondycji finansowej, planowanych nakładów inwestycyjnych i planów rozwoju, a także wszelkich wymogów prawnych mających zastosowanie do wypłaty dywidendy przez spółkę, w tym w szczególności zdolności spółki do wypłaty dywidendy, wskazano także.
W I poł. 2024 r. Grupa Żabka osiągnęła 48,2 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 77,2 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio: 11 148 mln zł wobec 9 177,1 mln zł. Zysk EBITDA w tych okresach ukształtował się na poziomie odpowiednio: 1 378,9 mln zł wobec 1 001,4 mln zł.
Oferta publiczna do 300 mln istniejących akcji (bez opcji dodatkowego przydziału) Grupy Żabka rozpoczęła się dziś wraz ze startem budowania księgi popytu wśród inwestorów instytucjonalnych, podano w prospekcie. Cena maksymalna została ustalona na 21,5 zł za sztukę. Harmonogram oferty przewiduje, że oczekiwany dzień pierwszego notowania akcji spółki na rynku podstawowym GPW to 17 października (lub około tej daty).
Ekosystem Grupy Żabka obejmuje wiodącą w Polsce sieć sprzedaży detalicznej w formacie convenience liczącą ponad 10 500 sklepów działających na zasadzie franczyzy. Uzupełnia ją sieć bezobsługowych sklepów autonomicznych pod szyldem Żabka Nano, umożliwiających robienie zakupów przez całą dobę w dowolny dzień tygodnia. Grupa dysponuje również zaawansowaną, stale rozwijaną ofertą cyfrową.
Źródło: ISBnews