Huuuge odnotowało 19,42 mln USD skonsolidowanego zysku netto w IV kw. 2023 r. wobec 0,85 mln USD straty rok wcześniej, podała spółka. Skorygowany wynik netto wyniósł odpowiednio: 20,64 mln USD wobec 27,66 mln USD rok wcześniej.
Zysk operacyjny wyniósł 22,63 mln USD wobec 1,77 mln USD straty rok wcześniej.
Zysk EBITDA sięgnął 24,87 mln USD wobec 1,21 mln USD zysku rok wcześniej, zaś skorygowany zysk EBITDA – odpowiednio: 26,1 mln USD wobec 29,72 mln USD zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 71,33 mln USD w IV kw. 2023 r. wobec 77,67 mln USD rok wcześniej.
W całym 2023 r. spółka miała 82,18 mln USD skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 32,01 mln USD zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 283,44 mln USD w porównaniu z 318,62 mln USD rok wcześniej. Skorygowany wynik netto wyniósł odpowiednio: 87,28 mln USD wobec 64,62 mln USD rok wcześniej.
Zysk EBITDA sięgnął w ub.r. 103,13 mln USD wobec 49,69 mln USD zysku w tym ujęciu rok wcześniej, zaś skorygowany zysk EBITDA – odpowiednio: 108,23 mln USD wobec 82,3 mln USD zysku rok wcześniej.
„W minionym roku skorygowana EBITDA Huuuge wyniosła 108,2 mln USD, czyli była wyższa o 31,5% r/r. Skorygowany wynik netto sięgnął 87,3 mln USD, rosnąc o 35,1% r/r. Osiągnięte bardzo dobre wyniki operacyjne były efektem decyzji o koncentracji na rentowności i szeregu zmian organizacyjnych, m.in. redukcji zatrudnienia i obniżenia bazy kosztowej” – czytamy w komunikacie poświęconym wynikom.
Przychody w 2023 r. wyniosły 283,4 mln USD, czyli były o 11% niższe niż rok wcześniej, co było przede wszystkim związane z decyzją o zaprzestaniu aktywnego rozwijania gry „Traffic Puzzle”, podano także.
„Wskaźniki operacyjne 'Huuuge Casino’ oraz 'Billionaire Casino’ ustabilizowały się w 2023 roku, a liczba dziennych aktywnych użytkowników (DAU) rosła począwszy od drugiego kwartału minionego roku. Główne wskaźniki monetyzacji flagowych gier: ARPDAU i ARPPU zanotowały wzrosty odpowiednio o 8% oraz 13% rok do roku, co plasuje je w czołówce najlepiej zarabiających gier typu social casino. Zmiana ta była rezultatem strategii wdrożonej w 2022 roku i kontynuowanej w 2023 roku, której istotnym elementem było skupienie się na monetyzacji i utrzymaniu istniejącej bazy graczy, a tym samym ograniczenie wydatków na marketing i pozyskiwanie użytkowników (UA)” – czytamy dalej.
W 2024 roku spółka zamierza zwiększyć wydatki na marketing flagowych gier oraz wprowadzić ich kolejne funkcjonalności oparte na interakcjach społecznych, zapowiedziano także.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w całym 2023 r. wyniósł 154,25 mln USD wobec 7,71 mln USD straty rok wcześniej.
Huuuge jest globalnym producentem gier typu free-to-play i wydawcą gier online przeznaczonych na urządzenia mobilne i platformy internetowe. Spółka zadebiutowała na GPW w lutym 2021 r.; wchodzi w skład indeksu mWIG40. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 283,4 mln USD w 2023 r.
Źródło: ISBnews