IMS odnotowało 4,87 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I poł. 2024 r. wobec 4,02 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka, prezentując szacunkowe dane. Zysk operacyjny wyniósł 5,9 mln zł wobec 5,96 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 8,68 mln zł wobec 9,73 mln zł zysku rok wcześniej.
„W I półroczu 2024 roku Grupa IMS osiągnęła przychody i zysk operacyjny na poziomie I półrocza 2023 roku. Wyraźny wzrost odnotowany został na poziomie zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej (+21%). Osiągnięty w I półroczu 2024 zysk netto bliski 4,9 mln zł jest najwyższym w historii Grupy IMS odnotowanym za pierwsze sześć miesięcy roku. Istotny wpływ na wyniki I półrocza 2024 miał rozwijany projekt Closer Music (w jego skład wchodzą spółki Closer Music Sp. z o.o. (CM) oraz Closer Music Corporation (CMC)). W I półroczu 2024 poniesione zostały znaczące wydatki na zwiększenie zasobów ludzkich w projekcie (zatrudnienie osób głównie do sprzedaży, marketingu i IT), ponoszone zostały wydatki związane z pozyskiwaniem userów (głównie w tradycyjnych kanałach sprzedażowych) oraz rozbudowywane były biblioteki muzyczne. Jednocześnie, w I półroczu 2023 rozliczone zostały tantiemy z ZAiKS za okres 2020 – 2022” – czytamy w komunikacie.
Spółka podała też, że w II poł. 2024, po stronie przychodów w projekcie Closer Music, spodziewa się wpływów ze strony organizacji zbiorowego zarządzania oraz płatności ze strony userów korzystających z bibliotek CM na poziomie istotnie wyższym niż w II półroczu 2023 roku.
„Jednocześnie, ponoszone będą wydatki na działania promocyjno – marketingowe związane z platformą e-commerce oraz wydatki na rozbudowę narzędzi AI dających w opinii emitenta przewagą konkurencyjną nad dwiema pozostałymi firmami z branży. W tradycyjnych segmentach sprzedażowych Grupy IMS (usługi abonamentowe audio, aroma, video oraz sprzedaż usług reklamowych), w II półroczu 2024 emitent także spodziewa się wyższych przychodów niż w II półroczu 2023 roku” – czytamy dalej.
Grupa kapitałowa IMS jest dostawcą wyspecjalizowanych usług z zakresu marketingu sensorycznego w miejscu sprzedaży. Działania grupy skupiają się w trzech głównych obszarach marketingu sensorycznego: audiomarketingu (przygotowanie i emisja formatów muzycznych oraz produkcja i emisja reklam dźwiękowych), video marketingu (produkcja i emisja przekazów reklamowych na ekranach plazmowych) oraz aromamarketingu (dobór i dystrybucja kompozycji zapachowych). Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2014 r. (początkowo jako Internet Media Services).
Źródło: ISBnews