Przychody z gier Grupy BoomBit wyniosły 19,68 mln zł w lutym 2022 r., co oznacza spadek o 19,9% m/m, podała spółka. Łączna liczba pobrań gier Grupy BoomBit w lutym to 18 mln.
Wydatki na User Acquisition zmniejszyły się do 11,01 mln zł (-26,1% m/m), a koszty prowizji platform wzrosły do 1,58 mln zł (+5,8% m/m). W rezultacie przychody pomniejszone o UA i prowizje platform wyniosły w lutym 7,09 mln zł (-13,3% m/m), podano.
„Luty to najkrótszy miesiąc w roku z prawie 10% mniejszą liczbą dni niż w pozostałych miesiącach. W przeliczeniu na liczbę dni wyniki są porównywalne lub nawet lepsze w porównaniu do ostatnich kilkunastu miesięcy. Dlatego uważamy, że lutowe wyniki są bardzo dobre, tym bardziej, że nie wydaliśmy ostatnio dużych gier, które generowałyby dodatkowe, znaczące przychody. Ta sytuacja ostatnio się zmieniła, ponieważ w czwartek 3 marca uruchomiliśmy 'Baseball Club’, nową grę mid-core stworzoną przez doświadczony zespół wewnętrzny. Mocno liczymy na ten tytuł w kontekście tegorocznych wyników” – powiedział prezes Marcin Olejarz, cytowany w komunikacie.
„Dodatkowo, zgodnie z naszą długoterminową strategią trzech filarów, w lutym stworzyliśmy nowe joint venture. Tym razem nawiązaliśmy współpracę z Cherrypick Games, doświadczoną i znaną polską firmą zajmującą się grami mobilnymi. Wspólnie będziemy pracować nad grami z gatunku merge, których tej pory nie mieliśmy w naszym portfolio i uważamy, że będzie to mocny i ciekawy dodatek do naszej oferty. Chcemy też wykorzystać nasze doświadczenie i narzędzia w celu promocji kilku starszych tytułów z ich portfolio” – dodał.
Przychody z gier hyper-casual, wyniosły w lutym 9,7 mln zł i podobnie jak w poprzednim miesiącu stanowiły połowę wszystkich przychodów. Wśród najpopularniejszych tytułów pozostały dwie gry mid-core 'Hunt Royale’ i 'Darts Club’ oraz osiągające dobre wyniki, popularne wśród graczy gry hyper-casual 'Crazy Plane Landing’, 'Car Driving School Simulator’ czy 'Jump Into The Plane’, wymieniono.
BoomBit to producent i wydawca gier mobilnych. Działa na rynku globalnym, produkując gry w formule free-to-play na platformy iOS oraz Android, a także gry na platformę Nintendo Switch. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od maja 2019 r.
Źródło: ISBnews