Powierzchnia sprzedaży w LPP zwiększy się o 10% r/r/ do 1 362 tys. m2 na koniec stycznia 2021 r., podała spółka. Zredukowano wydatki inwestycyjne na rok 2020/21 w wysokości 620 mln zł – do ok. 500 mln zł, podano także.
„Jeśli chodzi o capex, mamy nadzieję, że wrócimy do normalnej sytuacji w przyszłym roku [obrotowym]” – powiedział wiceprezes Przemysław Lutkiewicz podczas telekonferencji.
„Na koniec stycznia 2021 powierzchnia Grupy LPP powinna wynosić 1 362 tys. m2, 10% wyżej r/r.” – czytamy w prezentacji spółki dotyczącej wpływu COVID-19 na jej działalność.
Spółka zakłada utrzymanie kluczowych wydatków modernizacyjnych, przesunięcia i redukcje w otwarciach sklepów, ale kontynuacja rozwoju grupy. „Planowane wydatki na sklepy to ok. 400 mln zł” – podała spółka.
Nastąpi zatrzymanie rozbudowy siedziby w Gdańsku i przesunięcie wydatków na centrum dystrybucyjne w Brześciu Kujawskim na następne lata. W nowym planie spółka zakłąda wydanie po 50 mln zł na wydatki na obszar logistyki i IT.
„Redukcja wydatków inwestycyjnych w stosunku do poprzednich planów na rok 2020/21 w wysokości 620 mln zł” – podano także.
Wcześniej Planowany capex w 2020/21 roku (12 miesięcy) to było ok. 1 120 mln zł. Planowane wydatki na sklepy to ok. 760 mln zł, wydatki na biura to ok. 110 mln zł, na obszar logistyki 200 mln zł, a 50 mln zł na obszar IT.
LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku.
Źródło: ISBnews