LPP otworzyło w Mediolanie pierwszy salon Reserved we Włoszech. To kolejny etap rozwoju sieci sprzedaży w ramach strategii wzmacniania pozycji firmy w Europie Zachodniej, podała spółka. W planach są następne otwarcia – w Mediolanie i miastach północnych Włoch, gdzie poza Reserved pojawią się pierwsze salony Mohito. Łącznie powierzchnia handlowa LPP w nowych lokalizacjach przekroczy 9 tys. m2.
„Zmiany w globalnej gospodarce wywołane konfliktem w Ukrainie skłoniły nas do wyznaczenia nowych kierunków rozwoju. Skupiamy się na krajach południowej i zachodniej części Europy, gdzie otwieramy kolejne salony i zwiększamy dostępność oferty w e-commerce. W ramach realizowanej strategii zaledwie kilka tygodni temu uruchomiliśmy drugi salon Reserved w Londynie. Teraz przyszedł czas na pierwsze kroki marki w sercu Mediolanu, a przed nami kolejne ważne otwarcia w tym kraju. Stawiamy na sukcesywne powiększanie powierzchni handlowej na konkurencyjnych rynkach, ale i w lokalizacjach o wysokim potencjale sprzedażowym. W tym roku zaplanowaliśmy otwarcie łącznie 400 nowych sklepów w Polsce i za granicą” – powiedział wiceprezes Przemysław Lutkiewicz, cytowany w komunikacie.
Poza debiutem Reserved przy Corso Vittorio Emanuele II w najbliższych miesiącach marka pojawi się w następnych lokalizacjach we Włoszech, w tym m.in. przy mediolańskiej Corso Buenos Aires 59, gdzie powstanie drugi salon Reserved o powierzchni przekraczającej 1 500 m2. Flagowy brand LPP będzie można znaleźć też w nowym centrum handlowym Merlata Bloom, gdzie zadebiutuje również Mohito. Podwójne otwarcia tych marek odbędą się wkrótce w kolejnych centrach handlowych w miastach północnych Włoch, zwiększając powierzchnię handlową LPP o ponad 9 tys. m2. Tym samym, po planowanych debiutach Reserved i Mohito, na Półwyspie Apenińskim obecne będą już trzy brandy gdańskiej spółki. Najmłodszy z nich – Sinsay – działa na włoskim rynku od grudnia ub. r. i również otwiera kolejne salony, wymieniono.
„W najbliższych miesiącach stawiamy na mocny rozwój sieci stacjonarnej we Włoszech, dzięki czemu polska oferta modowa dotrze do klientów z różnych części tego kraju, sukcesywnie zwiększając nasz potencjał sprzedażowy. Obecność trzech marek LPP na rynku włoskim pozwoli odpowiedzieć na potrzeby zróżnicowanych grup konsumentów. Widzimy, że klienci europejscy chętnie sięgają po nasze kolekcje. W tym kontekście istotny był wybór lokalizacji na debiut flagowej marki we włoskiej stolicy mody. Salon Reserved przy prestiżowej Corso Vittorio Emanuele II pozwoli nam budować rozpoznawalność oferty LPP w skali międzynarodowej” – dodał Lutkiewicz.
LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku; wchodzi w skład indeksu WIG20. W roku obrotowym 2022/2023 (luty 2022 – styczeń 2023) spółka miała 15,9 mld zł skonsolidowanych przychodów.
Źródło: ISBnews