Dynamika przychodów ze sprzedaży LPP w okresie od 1 lipca do 20 września bieżącego roku sięgnęła ok. 28%, a w walutach stałych Grupa zanotowała 32% wzrostu r/r sprzedaży w tym okresie, poinformował CFO i wiceprezes Przemysław Lutkiewicz. Spodziewa się, że LPP wykona prognozę marży brutto w całym 2024 roku, a w III i IV kwartale może być ona powyżej górnej granicy prognozowanych widełek 52-53%.
Grupa liczy też na dobrą sprzedaż w październiku i ostatnim kwartale tego roku.
„Dynamika sprzedaży w okresie od 1 lipca do 20 września br. sięgnęła ok. 28%” – powiedział Lutkiewicz podczas telekonferencji.
„Przed nami najlepsze dwa kwartały pod względem marży i jesteśmy w stanie zrealizować nasze prognozy na cały rok, a czy wyjdziemy poza widełki w tych kwartałach, to bardzo bym chciał i myślę, że tak” – dodał.
Wcześniej Grupa LPP podtrzymała plan osiągnięcia przychodów w roku obrotowym 2024 w przedziale 20-21 mld zł, marży brutto na sprzedaży w granicach 52-53% oraz utrzymania efektywności kosztowej, gdzie wskaźnik SG&A/sprzedaż ma być poniżej 40%. Przychody offline mają wzrosnąć o 25% r/r, a online – dwucyfrowo. Capex ma być na poziomie 1,5 mld zł, z tego 1,2 mld zł na sklepy.
W I poł. 2024 r. marża brutto na sprzedaży wzrosła o 3,6 pkt proc. do 52,3%.
W I poł. r.obr. 2024 (luty-lipiec 2024) spółka miała 720 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 548 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 9 311 mln zł w porównaniu z 8 215 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 1 813 mln zł wobec 1 494 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej. Sieć sprzedaży stacjonarnej liczy 2 492 sklepy o łącznej powierzchni 2 165 tys. m2 w 29 krajach. Online Grupa LPP jest obecna na 34 rynkach.
LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku; wchodzi w skład indeksu WIG20. W roku obrotowym 2023 (luty 2023 – styczeń 2024) spółka miała 17,4 mld zł skonsolidowanych przychodów.
Źródło: ISBnews