Celem Miraculum na 2024 r. jest poprawa EBITDA i osiągnięcie zysków na wszystkich poziomach rachunku wyników, a także poprawa marży i rentowności, poinformował prezes Sławomir Ziemski.
„W jubileuszowym roku 2024, poza dalszym wzrostem poziomu sprzedaży, nasze działania będziemy koncentrować na dalszej poprawie marży i rentowności spółki. Celem na bieżący rok jest dalsza poprawa EBITDA oraz osiągniecie zysków na wszystkich poziomach rachunku wyników” – powiedział Ziemski, cytowany w komunikacie.
„W 2023 roku, pomimo wymagającego rynku konsumenckiego wynikającego m.in. z inflacji oraz presji na wzrost kosztów funkcjonowania Miraculum odnotowało stabilny wzrost, co potwierdza naszą zdolność do utrzymania tempa rozwoju i adaptacji do zmieniającego się środowiska rynkowego. Udało się zrealizować podstawowy cel, który zakładaliśmy na rok 2023, czyli zwiększenie EBITDA przy stabilnym zwiększeniu przychodów” – dodał.
Miraculum odnotowało 1,64 mln zł jednostkowej straty netto w 2023 r. wobec 2,46 mln zł straty rok wcześniej, zysk operacyjny wyniósł 0,38 mln zł wobec 0,53 mln zł straty rok wcześniej, a zysk EBITDA wyniósł 1,54 mln zł wobec 0,48 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej. Spółka zanotowała wzrost sprzedaży w 2023 roku o 9% r/r do 47 mln zł oraz wzrost marży o 18% r/r.
Działalność Miraculum koncentruje się na opracowywaniu i sprzedaży preparatów do pielęgnacji skóry, depilacji, a także wyrobów perfumeryjnych i kosmetyków do makijażu. Spółka skupia w swoim portfolio 11 marek: Miraculum, Być Może…, Gracja, Pani Walewska, Wars, Lider, Tanita, Paloma, Joko, Chopin, Gracja Bio. Firma istnieje na rynku od 1924 roku. W 2007 r. spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie. Miała 47,1 mln zł przychodów w 2023 r.
Źródło: ISBnews