Miraculum odnotowało 0,73 mln zł jednostkowej straty netto w I kw. 2021 r. wobec 0,98 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Strata operacyjna wyniosła 0,54 mln zł wobec 0,81 mln zł straty rok wcześniej. Strata EBITDA wyniosła 0,29 mln zł w I kw. wobec 0,56 mln zł straty rok wcześniej.
Przychody ze sprzedaży sięgnęły 7,41 mln zł w I kw. 2021 r. wobec 6,67 mln zł rok wcześniej.
„Miraculum konsekwentnie realizuje założenia poprawy sytuacji ekonomicznej i rozwoju sprzedaży. Miniony kwartał zdecydowanie wpisuje się w ten trend. Jesteśmy zadowoleni z osiągniętych wyników, szczególnie mając na uwadze, że miniony kwartał wciąż był czasem pandemii i niepewnych nastrojów konsumenckich. Możemy zaryzykować stwierdzenie, że obecnie spółka Miraculum jest w bardzo dobrym miejscu do dalszego rozwoju i z tej perspektywy w najlepszej sytuacji od kilku lat a każdy kolejny kwartał przybliża nas do uzyskania trwałej rentowności” – powiedział członek zarządu Miraculum Sławomir Ziemski, cytowany w komunikacie.
W ramach realizacji przyjętej strategii rozwoju spółka zamierza rozwijać portfolio marek.
Od stycznia br. spółka poszerzyła również dostępność kosmetyków na rynkach zagranicznych. Miraculum nawiązało współpracę z dużą siecią drogeryjną na Ukrainie i w Hiszpanii, podpisała również umowę z sieciami domów towarowych w USA. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, perfumy Chopin dostępne są na platformie Amazon w USA, a za chwilę będą dostępne w kolejnych krajach m.in. w ZEA., podano także.
Działalność Miraculum koncentruje się na opracowywaniu i sprzedaży preparatów do pielęgnacji skóry, depilacji, a także wyrobów perfumeryjnych i kosmetyków do makijażu. W 2007 r. spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie.
Źródło: ISBnews