Play odnotował 1 047 mln zł skonsolidowanej EBITDAaL w II kw. 2024 r. (wobec 883 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej), przy 2 511 mln zł całkowitych przychodów (wobec 2 416 mln zł rok wcześniej), podała spółka. Liczba aktywnych klientów mobilnych na koniec czerwca br. wzrosła do 13 301 tys. z 12 909 tys. rok wcześniej.
„EBITDAaL Play w okresie pierwszych 6 miesięcy 2024 wzrósł o 7,3% r/r wynosząc 2,06 mld zł przy wzroście marży EBITDAaL do 41,1% (tj. o 104 pkt bazowych). Wzrost ten wynikał z lepszych przychodów operacyjnych (wzrost przychodów z usług mobilnych, usług stacjonarnych i usług dla domu, łącznie o 239 mln zł) i nieznacznie niższych kosztów energii, które zostały częściowo zniwelowane przez wejście w życie 1 kwietnia 2023 umowy o świadczenie usług (umowa MSA) ze spółką Polski Światłowód Otwarty (PŚO), joint venture emitenta i spółki InfraVia, która nie miała wpływu na wynik EBITDAaL w okresie I kw. 2023. Wpływ umowy MSA normalizuje się od II kw. 2024” – czytamy w komunikacie.
Skonsolidowane przychody w I poł. 2024 r. wyniosły 5,01 mld zł i wzrosły o 4,6% r/r (2,51 mld zł w II kw. 2024, wzrost o 4%). 1 stycznia 2024 została wprowadzona obniżka regulowanych stawek za zakończenie połączeń sieciowych która miała negatywny wpływ na wzrost przychodów, wskazano także.
„Głównymi czynnikami stojącymi za wzrostem przychodów są:
* Wzrost bazy aktywnych klientów usług mobilnych w ciągu II kwartału 2024 r., który wyniósł 129 tys., w tym przyrost ilości klientów kontraktowych wyniósł 62 tys., a przyrost klientów prepaid wyniósł 67 tys.
* ARPU usług mobilnych wzrosło w II kw. 2024, w ujęciu rok do roku, o 6,1% osiągając wartość 31,4 zł w II kw. 2024 w porównaniu do 29,6 zł rok wcześniej.
* Wzrost bazy subskrybentów w segmencie usług stacjonarnych i usług dla domu (usługi Home) o 17 tys. w II kw. 2024, pomimo dużej konkurencyjności rynku” – wymieniono w komunikacie.
Capex (z wyłączeniem nakładów na częstotliwości) w I poł. br. spadł o 6,8% r/r, pomimo wzrostu nakładów na rozwój sieci 5G, które zostały zniwelowane przez niższe nakłady w innych obszarach. Na koniec czerwca 2024 Play świadczył usługi na 11 907 stacjach bazowych, o 150 stacji więcej niż na koniec marca 2024. W II kw. 2024 PŚO miała w swoim zasięgu 3,8 mln gospodarstw, podano także.
Baza abonentów usług dla domu (internet i telewizja) wzrosła o 4,3% r/r i na koniec II kwartału br. wyniosła 2,1 mln.
Niemal 70% populacji Polski znajduje się w zasięgu sieci 5G Play, na co wpływa m.in. rozszerzanie zasięgu sieci nowej generacji na częstotliwościach tzw. pasma C (3500-3600 MHz), podkreślono w materiale.
„Wyniki Grupy Play w pierwszym półroczu 2024 roku potwierdzają, że z sukcesem przekształciliśmy się w pełni konwergentnego operatora z kompleksową ofertą. Motorem rozwoju naszego biznesu jest zaufanie klientów. Intensywnie inwestujemy w naszą infrastrukturę i zapewniamy klientom wolność wyboru w atrakcyjnej cenie” – skomentował CEO Jean Marc Harion, cytowany w komunikacie.
Grupa Play, lider rynku telekomunikacyjnego, oferuje swoje usługi telekomunikacyjne także dla rynku B2B. Dostarcza kompleksowe rozwiązania chmurowe (Cloud2B), usługi mobilne oraz zintegrowanej komunikacji, dostęp do internetu oraz narzędzi cyfrowych, rozwój projektów sieciowych (m.in. budowa i utrzymanie sieci światłowodowych dla klientów biznesowych), a także kompleksowe usługi z zakresu bezpieczeństwa.
Źródło: ISBnews