Przychody Grupy AmRest wyniosły 651,1 mln euro w IV kw. 2022 r., co oznacza wzrost o 20,8% r/r, podała spółka, prezentując wstępne dane.
„Wskaźnik sprzedaży porównywalnej w restauracjach osiągnął poziom 117%. Łączna kwartalna sprzedaż grupy na głównych rynkach (Europa Zachodnia, Europa Wschodnia i Chiny) wzrosła kwartał do kwartału o 1,5%, co pozwoliło ustanowić nowy rekord wszech czasów” – czytamy w komunikacie.
Spółka zaznaczyła, że to ostatni raport ze wstępnymi wynikami sprzedaży. Począwszy od roku finansowego 2023 grupa będzie publikować wyłącznie pełne raporty okresowe.
AmRest to jeden z wiodących publicznie notowanych operatorów restauracji w Europie, posiada portfolio rozpoznawalnych marek w 25 krajach. AmRest prowadzi restauracje pod markami franczyzowymi, takimi jak KFC, Starbucks, Pizza Hut i Burger King, a także pod markami własnymi, takimi jak La Tagliatella, Sushi Shop, Bacoa i Blue Frog. Spółka jest notowana na GPW od 2005 r.
Źródło: ISBnews