Salesmanago – polska firma oferująca technologie marketingowe dla sektora e-commerce – osiągnął w 2021 roku rekordowe roczne przychody subskrypcyjne w wysokości 80 mln zł, utrzymując 45-proc. tempo wzrostu r/r, podała spółka.
„Kluczem do rozwoju Salesmanago są rosnące wymagania rynku e-commerce i nowe możliwości technologiczne, które staramy się jako organizacja bardzo szybko adresować. W tym momencie dysponujemy jednymi z najbardziej zaawansowanych na świecie technologii w obszarze zarządzania danymi o klientach oraz sztucznej inteligencji. Oferujemy je w postaci szybko wdrażanych praktycznych rozwiązań. W 2022 chcemy utrzymać tempo wzrostu, rozwijać się dynamicznie na rynkach europejskich. Obserwujemy również rynek z zamiarem realizacji ewentualnych przejęć komplementarnych biznesów działających w obszarze e-commerce” – powiedział założyciel i prezes Salesmanago Grzegorz Błażewicz, cytowany w komunikacie.
Sprzedaż zagraniczna stanowi 60% przychodów spółki. Kluczowymi modułami napędzającymi sprzedaż spółki są rozwiązania w obszarze gromadzenia danych konsumenckich bezpośrednio od klientów, tzw. zero-party data. Dane tego typu pomagają efektywnie funkcjonować sklepom internetowym w czasie zacieśniających się regulacji prawnych w zakresie prywatności danych ograniczających wykorzystanie tzw. ciasteczek. W 2021 roku Salesmanago wdrożyła pierwszy na świecie moduł do gromadzenia i zarządzania takimi danymi – Customer Preference Center. Ogółem wprowadzono 18 nowych funkcjonalności i 79 usprawnień. Firma zatrudniła 100 nowych pracowników – aktualny stan zatrudnienia to ponad 350 osób, wskazano w materiale.
Wśród ponad 530 nowych klientów, pozyskanych w 2021 przez Salesmanago są Crocs, Burger King, Victoria’s Secret, Converse, Aiwa, The Body Shop czy Würth. Rosnąca liczba marek premium w portfolio Salesmanago wskazuje, że spółka zmierza w kierunku pozycji europejskiego lidera rynku Customer Data Platform i Marketing Automation, wymieniono także.
30 listopada 2021 r. międzynarodową ekspansję Salesmanago wzmocniły nowe fundusze. Na dziewięciocyfrową inwestycję w rozwój zdecydowały się SilverTree Equity – wiodący gracz private equity, specjalizujący się w technologiach i oprogramowaniu oraz Perwyn – rodzinna firma private equity, przypomniano również.
Salesmanago została założona w 2012 r. Zajmuje się automatyzacją marketingu i Customer Data Platform. Rozwiązania spółki dają możliwość pełnego wykorzystania danych o klientach (first oraz zero-party) łącząc zaawansowaną analitykę i automatyzację zasilaną AI.
Źródło: ISBnews