Selena FM odnotowała 11,89 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2023 r. wobec 23,41 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Zysk operacyjny wyniósł 28,74 mln zł wobec 27,18 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 38,59 mln zł wobec 38,82 mln zł zysku rok wcześniej.
Rentowność EBITDA wyniosła 8,5% w II kw. wobec 7,8% rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody z umów z klientami sięgnęły 452,54 mln zł w II kw. 2023 r. wobec 499,18 mln zł rok wcześniej.
„W I półroczu 2023 roku skonsolidowane przychody z umów z klientami grupy wyniosły 864,7 mln zł i były o 6,1% (tj. o 56 mln zł) niższe od przychodów osiągniętych w analogicznym okresie roku poprzedniego. Spadek przychodów z umów z klientami w stosunku do okresu porównawczego spowodowany jest głównie spadkiem wolumenów” – czytamy w sprawozdaniu zarządu.
Kluczowymi segmentami pod kątem wypracowanych przychodów zewnętrznych są: Europa Zachodnia – wzrost udziału w przychodach grupy o 1,9 pkt proc. r/r; Europa Wschodnia i Azja – wzrost udziału w przychodach grupy o 2,2 pkt proc. r/r. Znaczący spadek udziału w przychodach grupy wywiera segment Ameryki – o 2 pkt proc. r/r, przy jednoczesnym spadku dynamiki przychodów o 27%, podano również.
„Rentowność brutto sprzedaży wyniosła 29,9%, czyli o 0,1 pkt proc. mniej niż w roku ubiegłym. Odchylenie rentowności brutto jest nieznaczne dzięki zwiększaniu udziału sprzedaży produktów innowacyjnych o wyższej marży oraz spadkiem cen surowców” – czytamy dalej.
W I poł. 2023 r. spółka miała 6,83 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 48,43 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach z umów z klientami w wysokości 864,74 mln zł w porównaniu z 920,79 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 48,54 mln zł wobec 75,64 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.
Rentowność EBITDA wyniosła 5,6% w I poł. 2023 r. wobec 8,2% rok wcześniej.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I poł. 2023 r. wyniósł 13,81 mln zł wobec 8,54 mln zł zysku rok wcześniej.
Grupa Selena FM to globalny producent i dystrybutor chemii budowlanej. Główne marki to Tytan, Artelit oraz hiszpańska Quilosa. Jest jednym z trzech największych światowych producentów piany poliuretanowej używanej do montażu okien i drzwi. Zakłady produkcyjne Seleny są zlokalizowane w Polsce, Brazylii, Korei, Chinach, Rumunii, Turcji oraz w Hiszpanii. W 2008 r. spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1,67 mld zł w 2022 r.
Źródło: ISBnews