T-Mobile Polska odnotował 1 789 mln zł skorygowanego zysku EBITDA AL w 2023 r. wobec 1 772 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej, podał operator. W samym IV kw. 2023 r. zysk EBITDA AL wyniósł 419 mln zł, co oznacza wzrost o 5,3% r/r.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 6 983 mln zł w 2023 r. wobec 6 621 mln zł rok wcześniej.
„W roku 2023 wykonaliśmy duży krok naprzód pod względem jakości obsługi, usług, zwiększenia różnorodności ofert i dopasowania ich do potrzeb klientów. Widzimy wyraźnie, że nasza oferta konwergentna zyskuje na popularności, a rozwój zasięgu usług światłowodowych oraz uruchomiona niedawno sieć 5G Bardziej pozwalają docierać z kompletnym wachlarzem usług do kolejnych grup odbiorców. Ważnym elementem naszej strategii doceniania klientów było także uruchomienie Magenta Moments, pierwszego wśród polskich operatorów programu, w którym na klientów czekają darmowe bonusy i zniżki przygotowane we współpracy z najlepszymi partnerami polskimi i międzynarodowymi” – powiedział prezes Andreas Maierhofer, cytowany w komunikacie.
Dodał, że operator wciąż obserwuje wpływ wzrostu kosztów wynikających z inflacji, które ograniczyły dynamikę wzrostu EBITDA AL w I kwartale.
„Mimo tego, poprawialiśmy wynik z kwartału na kwartał, zwłaszcza w ostatnich trzech miesiącach roku, co pozwoliło wypracować wzrost EBITDA AL w wysokości 1% w skali roku. Zamierzamy kontynuować inwestycje w najlepsze doświadczenia klientów oparte na najwyższej jakości sieci oraz obsługi, jak również kompleksowych rozwiązaniach dla klientów indywidualnych i biznesowych” – wskazał prezes.
W 2023 r. operator zanotował wyraźny wzrost kosztów działalności, na który składają się między innymi zwiększone o ponad 40% w porównaniu do roku 2022 koszty energii elektrycznej, a także koszty czynszów i opłat ustalanych w euro. Wzrosły także nakłady na wynagrodzenia pracowników, będące konsekwencją decyzji o podwyżce płac podjętej pod koniec 2022 roku.
„Jednym z najważniejszych czynników, które długoterminowo pozwolą ograniczyć wpływ wzrostu kosztów energii na wyniki T-Mobile jest uruchomienie w ramach kontraktu vPPA 3 farm fotowoltaicznych i 2 wiatrowych, produkujących zieloną energię na potrzeby kontraktu z T-Mobile. W połączeniu ze wzrostem przychodów zaowocowało to wypracowaniem wzrostu całorocznego zysku EBITDA AL do poziomu 1,79 mld zł, a więc o 1% wyższego niż w roku poprzedzającym. W perspektywie czwartego kwartału wzrost EBITDA AL wyniósł 5,3% (r/r)” – czytamy w komunikacie.
Na koniec 2023 r. liczba klientów usług mobilnych T-Mobile wynosiła 12,6 mln. Wynik ten udało się osiągnąć mimo dezaktywacji około 250 tysięcy kart SIM oferowanych w ramach akcji pomocowej uchodźcom z Ukrainy, podano także.
„Co ważne, T-Mobile mógł także pochwalić się pozytywnym wynikiem przenośności numerów w każdym z czterech kwartałów roku. Jednocześnie liczba klientów szerokopasmowego internetu stacjonarnego operatora (fixed broadband) wzrosła do 260 tysięcy, czyli o ponad 100 tysięcy w stosunku do roku 2022” – napisano też w informacji.
T-Mobile Polska to operator z ponad 12,5 mln klientów. Firma tworzy sieć, dzięki takim rozwiązaniom jak infrastruktura światłowodowa, usługi konwergentne, sieć 5G, serwisy rozrywkowe, rozwiązania chmurowe, data center czy usługi cyberbezpieczeństwa indywidualnego oraz dla biznesu.
Źródło: ISBnews