Unity Group osiągnęło 58,7 mln zł przychodów ogółem (dane nieskonsolidowane) w I poł. 2022 r., czyli o prawie 70% więcej r/r, podała spółka. Celem grupy jest m.in. wzrost przychodów do 110-120 mln zł na koniec bieżącego roku. Jednocześnie Unity Group odnotowało wynik EBITDA na poziomie 4,6 mln zł (wzrost o 144%) w I półr.
Liczba pracujących dla Unity Group specjalistów wzrosła w ciągu roku do 514 osób, czyli o blisko 200 osób względem stanu na koniec czerwca 2021 r., co było skutkiem m.in. przejęcia Global4Net. Celem grupy jest m.in. wzrost przychodów do 110-120 mln zł na koniec bieżącego roku, podała spółka.
„Wyniki za I półrocze są zgodne z naszymi oczekiwaniami. Już na początku roku prognozowaliśmy ponadprzeciętną roczną dynamikę wzrostu idącą w dziesiątki procent, wzmocnioną potencjałem dołączenia do grupy spółki Global4Net. Wtedy dla Unity Group oczekiwaliśmy wypracowania na koniec roku poziomu co najmniej 100 mln zł przychodów i na podstawie danych za pierwsze 6 miesięcy widzimy, że ten plan jest jak najbardziej aktualny, a nawet może zostać przekroczony. W lipcu i sierpniu nie widzieliśmy spowolnienia w popycie na nasze usługi, kolejne miesiące też zapowiadają się obiecująco pod tym względem” – powiedział CFO i Managing Partner w Unity Group Marek Lose, cytowany w komunikacie.
Prognoza Unity Group na ten rok, zakładająca przychody ze sprzedaży na poziomie co najmniej 100 mln zł, bazowała na kilku założeniach. Pierwszym miał być wzrost wartości usług w branży digital, drugim – obserwowany od pewnego czasu wzrost zainteresowania usługami cyfryzacji. Natomiast trzecim, bardzo istotnym driverem wzrostu miała być sprzedaż zagraniczna, w którą od wielu lat Unity Group intensywnie inwestuje. Ten scenariusz zrealizował się w I połowie roku. W przypadku sprzedaży międzynarodowej, ważnego trzonu wyników całej grupy, wyraźny progres w obszarze przychodów w porównaniu z I poł. ubiegłego roku jest zasługą prowadzenia projektów dla klientów w takich krajach jak USA, Wielka Brytania, Niemcy, Szwajcaria, Francja, Finlandia czy Izrael. Unity Group nadal mocno rozwija ten obszar działalności i poszerza portfolio o kolejne projekty zagraniczne, podkreślono.
„Po latach konsekwentnych działań Unity Group jest marką rozpoznawalną przez renomowanych zagranicznych partnerów biznesowych. Doceniają oni nasze olbrzymie – ponad 25-letnie – doświadczenie w projektach transformacji cyfrowej i profesjonalne podejście do współpracy. Kontynuujemy rozwój wg wcześniej obranej strategii i pozyskujemy kolejnych klientów. Tylko dwóch najnowszych – z Francji i Wielkiej Brytanii – to obietnica przychodów idących każdorazowo w miliony złotych” – dodał szef rozwoju biznesu w Unity Group Dominik Janes.
Unity Group od 1997 roku doradza i wdraża rozwiązania w zakresie cyfrowej transformacji handlu. Spółka ma na koncie ponad 500 udanych projektów i oferuje rozwiązania w 4 kluczowych obszarach: Klient, Procesy, Dane, Architektura IT.
Źródło: ISBnews