XTB odnotowało 121,13 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2023 r. wobec 236,22 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Zysk operacyjny wyniósł 110,76 mln zł wobec 258,74 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 114,95 mln zł wobec 261,82 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody z działalności operacyjnej sięgnęły 275,72 mln zł w III kw. 2023 r. wobec 391,29 mln zł rok wcześniej.
„W III kwartale 2023 r. przychody Grupy spadły o 29,5% r/r, z 391,3 mln zł do 275,7 mln zł. Do spadku tego przyczyniła się niższa o 108 zł rentowność jednostkowa lota, wynosząca 137 zł (III kwartał 2022: 245 zł). Istotnymi czynnikami determinującymi ich poziom była niższa zmienność na rynkach finansowych i towarowych w III kwartale 2023 r., rozumiana jako występowanie długich i wyraźnych trendów, zrekompensowana w części wzrostem liczby aktywnych klientów (wzrost o 47,1% r/r), połączonym z ich dużą aktywnością transakcyjną wyrażoną w liczbie zawartych kontraktów CFD w lotach. W konsekwencji obrót instrumentami pochodnymi CFD wyniósł 2 011,5 tys. lotów (III kwartał 2022: 1 594,6 tys. lotów)” – czytamy w raporcie.
W I-III kw. 2023 r. spółka miała 542,12 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 715,79 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 1 094,57 mln zł w porównaniu z 1 227,5 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 839,1 mln zł wobec 835,91 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-III kw. 2023 r. wyniósł 540,62 mln zł wobec 712,73 mln zł zysku rok wcześniej.
Grupa XTB jest europejskim domem maklerskim, specjalizującym się w instrumentach finansowych będących przedmiotem obrotu na rynku pozagiełdowym i giełdzie. Od 2002 roku działa na rynkach zagranicznych, gdzie oferuje klientom zaawansowane technologicznie aplikacje transakcyjne. Jest licencjonowany w ponad 10 krajach Europy. Spółka jest notowana na GPW od 2016 r.; wchodzi w skład indeksu mWIG40.
Źródło: ISBnews