Już 40% internautów częściej kupuje produkty drogą online, a sprzedaż online w wyniku pandemii osiągnie w Polsce 10% udziału w całkowitej sprzedaży w 2020 roku, wynika z badania CBRE.
„Z badania zrealizowanego na zlecenie CBRE wynika, że 40% internautów w Polsce w związku z epidemią koronawirusa częściej kupuje produkty online. Zmiany w tym zakresie nie zauważyło 47% z nas. Zdecydowana większość konsumentów zakupy online robi co najmniej raz w miesiącu. Tylko 21% zapytanych decyduje się na wirtualne zakupy rzadziej niż raz w miesiącu, a 4% nie robi tego w ogóle. Co ciekawe, 3% osób buszuje po wirtualnych sklepach codziennie, a 11% nawet kilka razy w tygodniu. Wzrost zainteresowania konsumentów zakupami online przekłada się na rosnącą penetrację rynku e-commerce. Jak prognozuje CBRE, ze względu na lockdown oraz ograniczenia w handlu, sprzedaż online osiągnie w Polsce 10% udziału w całkowitej sprzedaży w 2020 roku. Podobny efekt pandemii można zaobserwować również w innych krajach Europy” – czytamy w komunikacie.
Najczęściej przez internet konsumenci kupują ubrania (55%), sprzęt RTV i AGD (43%) oraz kosmetyki i perfumy (40%).
„Tuż za podium znalazły się książki i płyty (36%) oraz artykuły przemysłowe (30%). Co czwarta osoba buszuje w internecie w poszukiwaniu zabawek dla dzieci, a 13% kupuje biżuterię” – czytamy dalej.
Badanie wykazało, że konsumenci nadal nie są przekonani do zakupów spożywczych online.
„Decyduje się na nie tylko 12% osób. Ubrania, kosmetyki i perfumy, zabawki dla dzieci oraz biżuterię częściej w internecie kupują kobiety. Natomiast mężczyźni dominują w zakupie sprzętu RTV i AGD” – podał CBRE.
„Skokowy wzrost sprzedaży e-commerce miał bezpośredni wpływ na popyt na powierzchnię logistyczną w Polsce. W pierwszych trzech kwartałach 2020 roku wynajęto rekordowe 3,7 mln m2 przestrzeni magazynowej. Umowy z sektora e-commerce stanowią 11% całkowitego popytu, natomiast udział ten jest w rzeczywistości wyższy. Po pierwsze, logistycy, odpowiadający za jedną czwartą popytu na powierzchnię magazynową, często świadczą usługi na rzecz firm sprzedających online. Po drugie, znaczna część przedsiębiorstw z branży handlowej, która odpowiada za 32% popytu, posiada dystrybucję wielokanałową i część swojej powierzchni magazynowej przeznacza na sprzedaż e-commerce” – powiedziała szefowa działu powierzchni magazynowych i logistyki w CBRE Beata Hryniewska, cytowana w komunikacie.
Źródło: ISBnews