Inwestycje.pl
  • Giełda
  • Gospodarka
  • Biznes
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Prawo
  • Więcej
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE
    • KONFLIKT W UKRAINIE
    • COVID RAPORT
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Inwestycje.pl
  • Giełda
  • Gospodarka
  • Biznes
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Prawo
  • Więcej
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE
    • KONFLIKT W UKRAINIE
    • COVID RAPORT
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Inwestycje.pl
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Strona Główna Gospodarka

41% ankietowanych planuje mniejsze wydatki świąteczne, noworoczne niż w 2019

Dodane przez Bartłomiej Supernak
25 listopada 2020
w dziale Gospodarka
0
prezent
0
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

Na niższe wydatki świąteczne i noworoczne zdecyduje się 41% ankietowanych, wynika z badania w ramach polskiej edycji badania EY Future Consumer Index. Na wyższe wydatki świąteczne i noworoczne zdecyduje się natomiast jedynie 15% ankietowanych, a 42% badanych wskazuje, że pozostaną w tym roku na niezmienionym poziomie w stosunku do ubiegłego roku.

„Mimo, że tylko niemal jedna na siedem osób badanych planuje wydać na święta i okołoświąteczne wyprzedaże więcej niż w ubiegłym roku, trzeba mieć na uwadze, że koniec listopada, grudzień i początek stycznia to miesiące, w których statystycznie, w skali roku, Polacy wydają dość dużo. Wciąż więc spodziewać się można, że przełom roku będzie wyróżniał się pod względem wielkości kwot pozostawionych w sklepach, choć ograniczenia w handlu sklepów stacjonarnych z pewnością wpłyną na spadek sprzedaży. Nie wszyscy bowiem przenieśli swoje zakupy do kanału online i mimo, że zdobywa on nowych entuzjastów, wciąż centra handlowe są preferowanym miejscem zakupów w wielu kategoriach produktowych. Zapytaliśmy ankietowanych, które artykuły będą kupować w przyszłości online, a po które udadzą się do centrów handlowych, na ulice handlowe, czy lokalne bazarki. Ponad połowa najchętniej wybierze centrum handlowe, by kupić pakowaną żywność czy środki czystości, ok. 40% w centrum handlowym zamierza kupować kosmetyki, odzież i obuwie, a tylko dla elektroniki preferowanym, dominującym kanałem sprzedaży mają być sklepy internetowe” – powiedział ekspert Sektora Handlu i Produktów Konsumenckich EY Polska Robert Krzak, cytowany w komunikacie.

Ponadto 57% badanych chce przeznaczyć na zakupy w Black Friday taką kwotę, jak w poprzednich latach. Mniejsze wydatki planuje 29%, a większe – blisko 14%.

„W tym roku sprzedawcy, których handel w sklepach stacjonarnych został całkowicie wstrzymany, bądź wyhamowany w związku z zamknięciem centrów handlowych, starali się dużo wcześniej skłonić klientów do zakupów, między innymi oferując wydłużenie czasu promocji na weekend, tydzień, a nawet kilka tygodni. Oferty wyprzedażowe z końca listopada to co roku okazja, którą klienci wykorzystują w ramach przygotowań do świąt Bożego Narodzenia. Część konsumentów dzieli jednak listę swoich zakupów na te, które robią w atrakcyjnych cenach przed świętami oraz te, które zrobią już po nich – korzystając z kolei z noworocznych i poświątecznych wyprzedaży” – powiedział partner EY, Lider Sektora Handlu i Produktów Konsumenckich Łukasz Wojciechowski.

Jak wynika z badania EY Polska, 48,7% ankietowanych robi zakupy rzadziej, a 54,2% planuje je z wyprzedzeniem i kupuje więcej jednorazowo, zamiast robić zakupy częstsze, ale mniejsze.

Blisko 30% badanych kupuje tylko podstawowe produkty, a 45% przeznacza mniej pieniędzy na artykuły, które nie są im niezbędne (na przykład odzież, obuwie lub kosmetyki).

„Choć zmiany zakupowe są widoczne, nie są one jednak radykalne. Biorąc pod uwagę skalę i czas trwania pandemii, można by się spodziewać masowego ograniczania wydatków i zmniejszania koszyka zakupowego. Z takim zjawiskiem nie mamy jednak do czynienia na szeroką skalę. Patrząc na poszczególne kategorie produktowe widać, że najczęściej ograniczamy wydatki na usługi kosmetyczne, artykuły luksusowe, odzież i obuwie, gotowe posiłki z restauracji czy produkty związane z urodą. Z kolei jeśli wydajemy więcej, to najczęściej na artykuły higieny osobistej, świeżą żywność, artykuły gospodarstwa domowego i domowe środki czystości. Jest to w dużej mierze związane z podejmowanymi działaniami zapobiegającymi rozprzestrzenianiu się wirusa, w tym również ze zmianą sposobu pracy, ograniczonej liczby bezpośrednich spotkań i aktywności poza domem” – powiedział starszy menedżer EY, Business Consulting, zespół Sektora Handlu i Produktów Konsumenckich Adam Malarski.

Druga polska edycja badania „EY Future Consumer Index” przygotowana przez EY Polska przeprowadzona została w dniach 21-27 października 2020 roku na grupie 1 000 osób w wieku 18-65 lat. Swoim zasięgiem badanie objęło cały kraj i wszystkie grupy społeczne.

Źródło: ISBnews

Tagi: EY
Poprzedni post

Rynek dystrybucji IT w Polsce miał dwucyfrową dynamikę wzrostu w X

Następny post

Tureckie konsorcjum zbuduje w Krakowie linię tramwajową za 1,125 mld zł

Andrzej Duda

Prezydent podpisał ustawę wprowadzającą ułatwienia dla biogazu w systemie aukcyjnym

Andrzej Duda

Prezydent podpisał nowelę ustawy o pomocy obywatelom Ukrainy dot. rozwiązań systemowych

strefa euro

Inflacja HICP w strefie euro wyniosła 8,6% r/r w czerwiec wg wst. danych

pieniądze

Rekordowa inflacja od 25 lat!

pusty portfel oznaczający zadłużenie albo niewypłacalność co można sprawdzić w rejestrze długów

Inflacja wyniosła 15,6% r/r w czerwcu wg wstępnych danych

paliwo

Średnia cena detaliczna benzyny E95 wzrosła o 20,2%, ON o 26,5% w I-VI 2022

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze

biznes

Pergamin, z portfela JR Holding, pozyskał 5 mln zł w rundzie seed na ekspansję

Shell

Shell uruchomi w tym roku jedną stację LNG, a kolejną w roku 2023

Atal

Atal wprowadził do sprzedaży łącznie 276 lokali w inwestycjach w Chorzowie i Redzie

Budimex

Budimex ukończył budowę 106-km odcinka zapory na granicy z Białorusią

telefon

Liczba kart SIM w bazach operatorów wzrosła o 4,4% do 56,6 mln na koniec 2021

Andrzej Duda

Prezydent podpisał ustawę wprowadzającą ułatwienia dla biogazu w systemie aukcyjnym

telefon

Wartość rynku telekomunikacyjnego nie zmieniła się r/r i wyniosła 40,8 mld zł w 2021

auto

AC SA miało wstępnie 62,84 mln zł przychodów w II kw. 2022

Twitter LinkedIn Facebook Youtube LinkedIn


Inwestycje.pl
 to portal, w którym znajdziesz aktualne wiadomości z kraju, bieżące informacje ze spółek, komentarze, analizy i opinie.

ADRES:

INWESTYCJE.PL SP. Z O.O.
Ul. Łąkowa 3/5,
90-562 Łódź

NIP: 7252307078
REGON: 388224470
KRS: 0000885306

KONTAKT:

Ogólny: biuro@inwestycje.pl
Redakcja: redakcja@inwestycje.pl
Współpraca: reklama@inwestycje.pl

©2022 Inwestycje.pl Wszystkie prawa zastrzeżone.

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Giełda
  • Gospodarka
  • Biznes
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Prawo
  • Więcej
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE
    • KONFLIKT W UKRAINIE
    • COVID RAPORT

©2022 Inwestycje.pl Wszystkie prawa zastrzeżone.