Inwestycje.pl
  • Giełda
  • Gospodarka
  • Biznes
  • Wideo
  • Konferencje
  • Waluty
  • Gaming
  • Nieruchomości
  • Więcej
    • PRAWO
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE
    • KONFLIKT W UKRAINIE
    • COVID RAPORT
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Inwestycje.pl
  • Giełda
  • Gospodarka
  • Biznes
  • Wideo
  • Konferencje
  • Waluty
  • Gaming
  • Nieruchomości
  • Więcej
    • PRAWO
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE
    • KONFLIKT W UKRAINIE
    • COVID RAPORT
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Inwestycje.pl
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Strona Główna Gospodarka

Obniżenie stawki dostępu do torów do 1 zł za pockm kosztowałoby 970 mln zł

Dodane przez Bartłomiej Supernak
17 marca 2023
w dziale Gospodarka
0
kolej, tory
0
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

Ewentualne obniżenie kosztów dostępu do infrastruktury kolejowej do 1 zł za pociągokilometr kosztowałoby 970 mln zł, poinformował wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel. Realizacja takiego postulatu oznaczałaby, że kwota ta generowałaby deficyt zarządcy czyli PKP Polskich Linii Kolejowych (PKP PLK) i wymagałaby pokrycia z budżetu państwa.

„Ewentualne ograniczenie opłat za dostęp do infrastruktury generuje dodatkowy deficyt zarządcy, który musi być pokryty ze środków publicznych. Należy podkreślić, że ewentualna realizacja wysuwanego przez przedstawicieli niektórych podmiotów postulatu obniżenia stawek dostępu do infrastruktury kolejowej dla przewoźników pasażerskich do 'symbolicznej złotówki’ za pociągokilometr, wymagałaby np. równoczesnego zwiększenia dofinansowania w 2023 r. PKP PLK S.A. o ok. 970 mln zł” – napisał Bittel w odpowiedzi na interpelację.

Wydatek ten stanowiłby istotne obciążenie dla budżetu państwa, podkreślił.

Wiceminister zwrócił uwagę, że brak z kolei takiego dofinansowania spowodowałby obniżenie wysokości środków finansowych, przeznaczonych na zarządzanie infrastrukturą kolejową, w tym jej utrzymanie i remonty.

„Ograniczenie środków finansowych, przeznaczonych na utrzymanie i remonty infrastruktury kolejowej powoduje stopniową degradację jej stanu, co w konsekwencji przekłada się na pogorszenie oferty zarządcy infrastruktury kolejowej dla przewoźników, w skrajnych przypadkach może powodować nawet konieczność wyłączania z eksploatacji niektórych odcinków linii kolejowych, co odczują przewoźnicy i ich klienci” – zauważył.

Źródło: ISBnews

Poprzedni post

Starward Industries szykuje się na ogłoszenie daty premiery The Invincible

Następny post

Inflacja HICP w strefie euro obniżyła się do 8,5% r/r w lutym

Sejm

Rząd chce przyjąć projekt noweli o finansach publicznych dot. konsolidacji w II kw.

rząd

Rząd planuje przyjęcie projektu nowelizacji ustawy o transporcie drogowym

elektrownia jądrowa

Rząd podjął uchwałę ws. finansowania elektrowni jądrowej w Choczewie lub Gniewinie

buty, wojsko

Rząd przyjął projekt noweli o Agencji Mienia Wojskowego ws. zakupu sprzętu

praca

Kantar Consumer Index wzrósł o 4,2 pkt m/m do -25,7 pkt w maju

Sejm

Projekt systemu kaucyjnego powinien trafić do Sejmu w przyszłym miesiącu

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze

kolej, tory

Trakcja miała 28,21 mln zł straty netto, 23,24 mln zł straty EBIT w I kw. 2023

praca

Action miał 9,26 mln zł zysku netto, 13,23 mln zł zysku EBITDA w I kw. 2023

biznes

GK Immobile miała 11,28 mln zł straty netto, 5,42 mln zł zysku EBITDA w I kw. 2023

Mex Polska

Mex Polska miał 0,41 mln zł zysku netto, 2,78 mln zł zysku EBITDA w I kw. 2023

WIG

Indeks WIG20 spadł o 1,72% na zamknięciu we wtorek

T-Bull

T-Bull miało 1,05 mln zł straty netto, 1,09 mln zł straty EBIT w I kw. 2023

pieniądze

Akcjonariusze Sunex zdecydowali o wypłacie 0,28 zł dywidendy na akcję

Roma Tower, BBI Development

Spółka zależna BBI Development przedłużyła okres finansowania w projekcie Roma Tower

it

Pomimo niepewności stały wzrost płac i zapotrzebowania na specjalistów IT

auto

Czy to koniec Diesela?

Twitter LinkedIn Facebook Youtube LinkedIn


Inwestycje.pl
 to portal, w którym znajdziesz aktualne wiadomości z kraju, bieżące informacje ze spółek, komentarze, analizy i opinie.

ADRES:

INWESTYCJE.PL SP. Z O.O.
Ul. Łąkowa 3/5,
90-562 Łódź

NIP: 7252307078
REGON: 388224470
KRS: 0000885306

KONTAKT:

Ogólny: biuro@inwestycje.pl
Redakcja: redakcja@inwestycje.pl
Współpraca: reklama@inwestycje.pl

©2022 Inwestycje.pl Wszystkie prawa zastrzeżone.

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Giełda
  • Gospodarka
  • Biznes
  • Wideo
  • Konferencje
  • Waluty
  • Gaming
  • Nieruchomości
  • Więcej
    • PRAWO
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE
    • KONFLIKT W UKRAINIE
    • COVID RAPORT

©2022 Inwestycje.pl Wszystkie prawa zastrzeżone.