Odsetek przedsiębiorstw prowadzących sprzedaż elektroniczną wyniósł 17,9% w 2020 r., tj. o 1,4 pkt proc. więcej niż w roku poprzednim, podał Główny Urząd Statystyczny (GUS) w raporcie „Społeczeństwo informacyjne w Polsce w 2021 r.”.
„W 2020 r. ponad jedna trzecia przedsiębiorstw (35,5%) zadeklarowała zwiększenie wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych, 18,1% firm wskazało wzrost odsetka pracowników posiadających zdalny dostęp do poczty elektronicznej przedsiębiorstwa, 20,5% wskazało wzrost odsetka pracowników posiadających zdalny dostęp do aplikacji lub systemów przedsiębiorstwa innych niż poczta elektroniczna, a 29,4% wskazało wzrost liczby spotkań zdalnych prowadzonych za pośrednictwem komunikatorów internetowych” – czytamy w raporcie.
Według GUS, z płatnych usług chmury obliczeniowej korzystało 28,7% przedsiębiorstw w 2021 r. (o 4,3 pkt proc. więcej niż w 2020 r.). Pod względem wielkości przedsiębiorstw usługi te cieszyły się największą popularnością wśród przedsiębiorstw dużych (korzystało z nich 69,7% firm), natomiast
„W 2021 r. 18,7% przedsiębiorstw korzystało z urządzeń lub systemów Internetu Rzeczy, tj. o 2,1 pkt proc. więcej niż rok wcześniej. Z tego typu rozwiązań korzystała co druga firma duża, co trzecia firma średnia oraz co ósma firma mała” – wskazał także Urząd.
Źródło: ISBnews