Dostęp do internetu posiadało w br. 92,4% gospodarstw domowych. Odsetek ten był wyższy o 2 pkt proc. niż rok wcześniej, podał Główny Urząd Statystyczny (GUS) w raporcie „Społeczeństwo informacyjne w Polsce w 2021 r.”. W 2021 r. zakupów przez internet w Polsce dokonało 61,2% osób w wieku 16-74 lata (wobec 60,9% w 2020 r.).
„W 2021 r. dostęp do internetu posiadało 92,4% gospodarstw domowych i było to o 2 pkt proc. więcej niż w roku poprzednim. W skali roku udział gospodarstw domowych posiadających dostęp do Internetu przez szerokopasmowe łącze mobilne zwiększył się o 5,3 pkt proc., a przez szerokopasmowe łącze stacjonarne – o 1,1 pkt proc. Zarówno dostęp do Internetu, jak i rodzaj posiadanych łączy internetowych zróżnicowany był ze względu na typ gospodarstwa, klasę miejsca zamieszkania oraz stopień urbanizacji. Dostęp do internetu częściej posiadały gospodarstwa domowe z dziećmi niż bez nich. Uwzględniając klasę miejsca zamieszkania, odsetek gospodarstw z Internetem większy był w dużych miastach niż w mniejszych oraz na obszarach wiejskich, a biorąc pod uwagę stopień urbanizacji – najwyższy był na terenach wysoko zurbanizowanych” – czytamy w komunikacie.
Według GUS, w 2021 r. zakupów przez internet w Polsce dokonało 61,2% osób w wieku 16-74 lata (wobec 60,9% w 2020 r.). W skali roku zmniejszyła się dysproporcja pomiędzy wskaźnikiem dla mieszkańców miast i wsi (z 10,7 pkt proc. do 8,3 pkt proc.); największa utrzymała się w makroregionie województwo mazowieckie (14,2 pkt proc.), a najmniejsza – w makroregionie centralnym (5 pkt proc.).
„W 2021 r. osoby korzystające w ciągu ostatnich 12 miesięcy z usług administracji publicznej przez internet stanowiły ponad 47% populacji osób w wieku 16-74 lata. Co roku powiększa się grupa osób, które pobierają formularze, odsyłają wypełnione oraz wyszukują informacje na stronach administracji publicznej. W 2021 r. w porównaniu z rokiem poprzednim najbardziej wzrósł odsetek osób wysyłających wypełnione formularze – o 6,4 pkt proc.” – wskazał także Urząd.
Źródło: ISBnews