Poniżej przedstawiamy przegląd najważniejszych wiadomości z sektora TMT z okresu 12-16 czerwca.
BIZNES I FINANSE: RYNEK
E-commerce: Blisko połowa (45%) polskich sklepów internetowych sprzedaje za granicę, wynika z raportu „Cross-border w 2022 roku. Gdzie Polacy sprzedawali najwięcej”, przygotowanego przez platformę sklepową IdoSell. Największe pod względem wartościowym były dla nich w 2022 r. Niemcy (380 mln GMV w 2022 roku), Czechy (166 mln GMV) i Rumunia (85,8 mln GMV). Z kolei największy przyrost GMV w 2022 roku (w porównaniu do 2021 r.) odnotowały sklepy, które sprzedawały do Węgier (18%), Ukrainy (18%) i Litwy (14%).
Praca w IT: Po ubiegłorocznym dużym wzroście liczby ofert pracy dla juniorów i juniorek w IT obecnie ich odsetek spadł niemal dwukrotnie i wynosi niecałe 7% ogłoszeń, wynika z danych No Fluff Jobs. Jednocześnie rośnie mediana dolnych i górnych widełek wynagrodzeń dla początkujących – nawet do 11,2 tys. zł netto (+VAT) na B2B, a najbardziej opłacalne specjalizacje to DevOps, Big Data i Embedded. Firmy mniej chętnie oferują możliwość pracy zdalnej, preferują tryb stacjonarny lub hybrydowy.
Internet szerokopasmowy: Rząd podjął uchwałę w sprawie zmiany programu „Fundusze Europejskie na Rozwój Cyfrowy 2021-2027”, której celem jest uproszczenie rozliczania wydatków na budowę sieci internetu szerokopasmowego, podało Centrum Informacyjne Rządu (CIR).
Rozwiązania chmurowe: Chmurę we wszystkich lub większości obszarów swojej działalności wdrożyło w Polsce 38% firm – w porównaniu z 35% w CEE i 78% w USA; jednocześnie 86% firm, które obecnie nie stawiają na chmurę, planuje przenieść całą lub ponad połowę swojej działalności do chmury w ciągu najbliższych 2 lat, wynika z polskiej edycji badania PwC Polska. Z kolei 7% firm w Polsce (8% w Europie Środkowo-Wschodniej) uważa, że ich dojrzałość w chmurze jest wysoka.
Kredyt technologiczny: W ramach „Kredytu technologicznego FENG” wpłynęło 300 wniosków na ponad 2 mld zł, podał Banku Gospodarstwa Krajowego (BGK). Dofinansowanie dla MSP uzależnione jest od stopnia innowacyjności wdrażanej technologii oraz nowości i potencjału rynkowego produktu lub usługi, które dzięki niej powstaną.
E-commerce: Firmy uwzględnione w BaseLinker Index – wskaźniku kondycji polskiego rynku e-commerce – zwiększyły liczbę swoich zamówień o 12% r/r w maju br., powiększając wartość swojej sprzedaży (GMV) o 6%, a średnią wartość zamówienia – o 5%, podał twórca wskaźnika – firma BaseLinker. Sprzedaż w maju 2023 r. była o 8% większa niż w kwietniu.
Rynek IT: Polska jest atrakcyjną lokalizacją dla innowacyjnych przedsiębiorstw, w tym dla sektora IT. Wpływ na to ma w dużej mierze dostępny i stale rozszerzany pakiet ulg oraz preferencji podatkowych. Zdaniem ekspertów firmy TPA Poland w ciągu ostatnich kilku lat pojawiło się kilka udogodnień, które wspierają rozwój branży IT. Wśród nich należy wymienić ulgę na działalność B+R, ulgę z tytułu zatrudniania innowacyjnych pracowników, IP Box oraz możliwość odliczenia 50% kosztów uzyskania przychodów.
Komunikacja: Praca zdalna i hybrydowa sprawiły, że społeczeństwo rozwinęło umiejętności komunikacji wirtualnej. ClickMeeting przeprowadził badanie, z którego wynika, że 53% ankietowanych, dostrzega poprawę w kwestii zachowania uczestników w trakcie spotkań online, w porównaniu do 2021 roku. Najciekawsze dane zawarte w raporcie to: 69% osób wycisza telefon, 70% przygotowuje się do spotkania, 60% upewnia się, czy sprzęt działa prawidłowo.
Telefonia komórkowa: Według raportu firmy Future Mind „Młodzi vs. Mobile. Wpatrzeni w ekran, czyli o młodych Polakach i technologii mobilnej”, 2/3 respondentów w wieku 15-35 lat korzysta z aplikacji mobilnych, aby lepiej zarządzać swoimi wydatkami. Z raportu wynika, że 87% Polaków w wieku 15-20 lat patrzy w ekran telefonu między 2 a 10 godzin dziennie; młodzi Polacy (15-35 lat) bardzo często (nawet 60% wskazań) korzystają z aplikacji doraźnie (raz lub dwa), a potem je porzucają. 7% Polaków wieku 15-20 lat w ogóle nie przejmuje się kwestią ochrony danych, a 59% zachowuje podstawową ostrożność; Badani w wieku 15-20 lat mniej chętnie przekażą swoje dane w zamian za zniżkę na zakupy niż ich starsi koledzy.
Metaverse: Firmy, które wdrożyły przemysłowe rozwiązania metaverse, odnotowują więcej zgłaszanych korzyści niż te, które wciąż znajdują się w fazie planowania, wynika z badania opublikowanego przez Nokię i EY. Dotyczy to w szczególności redukcji wydatków kapitałowych (15%), zrównoważonego rozwoju (10%) i poprawy bezpieczeństwa (9%). Badanie Metaverse at Work, w którym wzięło udział 860 liderów biznesowych z sześciu krajów, pokazuje, że szczególnie w przypadku metawersum przemysłowego oczekuje się, że spełni ono oczekiwania, a nawet je przekroczy.
BIZNES I FINANSE: SPÓŁKI
Intel: Inwestycja Intela w Miękini koło Wrocławia będzie czynnikiem przyciągającym kooperantów i kolejne inwestycje w otoczeniu, uważają CEO Intela Pat Gelsinger i premier Mateusz Morawiecki.
Intel: Intel Corporation zainwestuje ok. 20 mld zł w Zakład Integracji i Testowania Półprzewodników w Miękini pod Wrocławiem – jest to największa inwestycja branży high-tech w tym regionie Europy oraz największa bezpośrednia inwestycja zagraniczna (BIZ) w historii Polski, podała Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH), odpowiedzialna za przygotowanie inwestycji wraz z Agencją Rozwoju Przemysłu (ARP). W zakładzie zatrudnienie znajdzie ponad 2 tys. pracowników, głównie wysoko wykwalifikowanych specjalistów i inżynierów w ramach produkcji, natomiast całość przedsięwzięcia – działalność inwestora oraz jego kooperantów – wygeneruje co najmniej 10 tys. nowych miejsc pracy.
VRG: Strategia Grupy na lata 2023-2025 zakłada m.in. osiągnięcie 62,7 tys. m2 powierzchni sklepów stacjonarnych oraz 6 własnych e-sklepów do końca 2025 r., podała spółka. Rozwój powierzchni Grupy oparty będzie o salony w nowych konceptach oraz modernizację istniejących salonów, co wymagać będzie ok. 43 mln zł średniorocznych wydatków inwestycyjnych w latach 2023-2025, wskazano.
Sygnity: Odnotowało 15,6 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I poł. roku obrotowego 2022/2023 (październik 2022 – marzec 2023) wobec 17,2 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Agora: Zawarła warunkową umowę sprzedaży zabudowanej nieruchomości położonej w Tychach, o powierzchni 27.774 m2, podała spółka. Cena sprzedaży nieruchomości wyniesie 19,65 mln zł netto, a pozytywny wpływ tej transakcji na wynik operacyjny Grupy Agora w II kwartale 2023 r. może wynieść około 1,5 mln zł.
TenderHut: Odnotował szacunkowo 4,35 mln zł przychodów ze sprzedaży w maju 2023 r., co stanowi spadek o 25% r/r, podała spółka. W okresie styczeń – maj 2023 r., spółka szacuje skonsolidowane przychody ze sprzedaży na poziomie 24,18 mln zł, co stanowi spadek o 8% r/r.
Accenture: Zainwestuje 3 mld USD w sztuczną inteligencję, w celu opracowania nowych rozwiązań i modeli AI (pre-build), pozwalających firmom na rozwój i generowanie wartości w 19 branżach. Zespół Accenture zajmujący się technologią sztucznej inteligencji zostanie podwojony do 80 tys. osób w drodze zatrudnienia nowych talentów, przejęć, a także poprzez szkolenia. Firma planuje również uruchomienie platformy AI Navigator for Enterprise, wspierającej przedsiębiorstwa w strategicznym oraz odpowiedzialnym wykorzystaniu technologii AI oraz utworzenie Centrum Zaawansowanej Technologii Sztucznej Inteligencji (Center for Advanced AI), które pomoże maksymalizować wartość generatywnej sztucznej inteligencji oraz innych systemów AI.
Canal+, Grupa Kino Polska: Ogłosiły wspólny przetarg na brokera, który zajmie się sprzedażą reklam na 20 kanałach telewizyjnych, sponsoringu, projektów specjalnych i oferty online. Połączenie oferty sprzedaży czasu reklamowego na kanałach TV oraz online należących do Canal+ i Grupy Kino Polska sprawia, że zadaniem nowego brokera będzie obsługa 4. pod względem oglądalności grupy medialnej na polskim rynku, docierającej do zróżnicowanej grupy odbiorców.
Redd: Od stycznia 2023 roku wartość potencjalnych umów najmu generowanych za pośrednictwem finne.pl, portalu należącego do REDD Group, przekracza 690 mln zł. Ambicją finne.pl jest stać się „Amazonem dla nieruchomości komercyjnych” poprzez oferowanie największego wyboru i wykorzystanie najnowocześniejszej bazy danych w tej części Europy.
KPMG: Firma doradcza nawiązuje partnerstwo z Webcon, największym w Polsce producentem platformy low-code do automatyzacji procesów biznesowych. Popularność platform low-code stale rośnie. Jak wynika z globalnego badania KPMG pt. „Shaping digital transformation with low-code platforms” 60% menedżerów uważa, że rozwój platform low-code jest kluczowy dla przyszłych wyników biznesowych firm.
Kyndryl: Dostawca usług dla infrastruktury IT, powołał Andrzeja Gibasa na dyrektora ds. sprzedaży w Polsce i Krajach Bałtyckich.
SAS: Hana Kvartová objęła obowiązki country leadera polskiego oddziału, światowego lidera w dziedzinie analityki i sztucznej inteligencji. W tej roli odpowiedzialna będzie za rozwój strategii firmy, sprzedaż oprogramowania i usług oraz wsparcie klientów we wszystkich obszarach współpracy.
GIEŁDA, EMISJE, M&A
STS: Entain CEE ogłosi w połowie lipca br. wezwanie na nabycie 100% akcji STS Holding, po cenie 24,8 zł za akcję, podał Entain w komunikacie. Prezes STS Mateusz Juroszek wraz ze swoim ojcem Zbigniewem Juroszkiem, którzy poprzez fundacje rodzinne posiadają łącznie ok. 70% kapitału zakładowego STS, zawarli wiążącą umowę, w której nieodwołalnie zobowiązali się do złożenia zapisów w wezwaniu.
Vigo Photonics: Akcjonariusze zdecydowali podczas walnego zgromadzenia o niewypłacaniu dywidendy i przeznaczeniu całości zysku za rok 2022 w kwocie 11 736 549,94 zł na kapitał zapasowy, podała spółka.
Grupa WP: Wirtualna Polska Media złożyła do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) wniosek w sprawie przejęcia kontroli nad Audioteką, podał Urząd.
XTPL: Rozpoczęło 13 czerwca proces budowy księgi popytu w celu zaoferowania objęcia, w drodze subskrypcji prywatnej, nie więcej niż 275 000 nowo emitowanych akcji zwykłych serii V, podała spółka. Cena emisyjna jednej akcji serii V zostanie ustalona po zakończeniu procesu budowy księgi popytu, który planowo potrwa do 22 czerwca 2023 roku.
Oponeo.pl: Zarząd podjął decyzję o zaproszeniu do składania ofert sprzedaży 330 tys. akcji spółki o wartości nominalnej 1 zł każda, stanowiących 2,37% kapitału zakładowego, oferując 45 zł za akcję, podała spółka. Oferty będą przyjmowane od 13 do 19 czerwca, zaś rozliczenie transakcji nastąpi 22 czerwca.
Cloud Technologies: Akcjonariusze zdecydowali, by z ubiegłorocznego zysku w wysokości 8,31 mln zł, na kapitał zapasowy trafiło 3,72 mln zł, zaś na dywidendę przeznaczyli 4,58 mln zł czyli 1 zł na akcję, podała spółka. Dzień dywidendy wyznaczono na 23 czerwca 2023 roku zaś dzień wypłaty na 30 czerwca 2023 roku.
Asseco Poland: Zarząd zaproponował skrócenie terminu ważności upoważnienia do skupu akcji własnych do 30 czerwca 2026 r. zamiast proponowanego wcześniej 30 czerwca 2028 r., podała spółka. Nadzwyczajne walne zgromadzenie ma zająć się kwestią upoważnienia do buy-backu 15 czerwca, natomiast samo upoważnienie obowiązywałoby od 1 lipca br.
SoftServe: Globalna firma konsultingowa IT, ogłosiła przejęcie Hoverstate, agencji cyfrowej specjalizującej się w rozwiązaniach mobilnych i internetowych. To przejęcie wzmocni pozycję SoftServe jako dostawcy kompleksowego oprogramowania dla firm o zaawansowanym stopniu cyfryzacji.
Trucksters: Obecny w Polsce hiszpański operator transportu drogowego, który zrewolucjonizował sektor przewozów długodystansowych dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji i zbiorów danych Big Data, zamknął rundę inwestycyjną Serii B w wysokości 33 mln euro na realizację strategicznych celów, w tym elektryfikacji tras, dzięki czemu Trucksters mógłby stać się pierwszym elektrycznym operatorem długodystansowym w Europie.
PRODUKTY, WDROŻENIA, INNE
Play: Spółka 3S Data Center, wchodząca w skład Grupy Play, umożliwi zakup oraz konfigurację usług chmurowych online. Firma udostępni klientom zamawianie i zarządzanie rozwiązaniami i usługami za pomocą systemu do autoprovisioningu, podała spółka.
Lease Commander: Polska aplikacja do zarządzania sklepami i centrami handlowymi Lease Commander zdobyła klientów za granicą – z aplikacji zaczęły korzystać sklepy sieci Yves Rocher w Czechach, na Słowacji, Węgrzech i w Rumunii. Rozwiązanie w sumie obsługuje 250 sklepów tej firmy, także w Polsce, podała spółka. Aplikacja wspiera hybrydowy model zarządzania i obniża koszty najmu.
PKO BP: Rozwija innowacyjny system usług pozabankowych (VAS) w formie ogólnodostępnego API, podał bank. Klienci PKO BP teraz mogą kupić bilety komunikacyjne, zapłacić za autostradę czy umówić wizytę lekarską.
Alior Bank: Nawiązał współpracę z Comarchem celem wdrożenia projektu nowej bankowości cyfrowej dla firm – Alior Business i Alior Business Mobile, którego realizacja jest zaplanowana na lata 2023-2025, podała spółka. Nowy system zastąpi bankowość internetową BusinessPro.
Vigo Photonics: Otrzymało z Komisji Europejskiej informację o zatwierdzeniu pomocy publicznej w wysokości do 102,9 mln euro w ramach europejskiego mechanizmu IPCEI ME/CT na realizację przez spółkę projektu HyperPIC, którego głównym celem jest stworzenie kompletnej, generycznej platformy technologicznej integrującej kluczowe elementy łańcucha wartości układów fotoniki scalonej (PIC) na zakres średniej podczerwieni (Mid-IR Photonic Integrated Circuits, MIRPICs), podała spółka. Łączna wysokość kosztów kwalifikowanych w projekcie wynosi 253,4 mln euro.
PGE: PGE Dystrybucja – spółka z Grupy Polskiej Grupy Energetycznej (PGE) – w ramach budowy sieci łączności specjalnej LTE450, podpisała umowę z firmą Ericsson na dostawę i wdrożenie komponentów radiowych RAN, podała spółka. Uruchomienie sprzętu radiowego RAN i rdzeniowego CORE będzie stanowiło trzon uruchamiania usług LTE450 na potrzeby energetyki.
Grupa Polsat Plus: Technologia 5G jest dostępna, bez dodatkowych opłat, we wszystkich planach taryfowych usług mobilnych Grupy Netia. Wkrótce abonenci usług mobilnych Netii, które działają na bazie sieci lidera technologii 5G w Polsce – operatora sieci Plus – będą mogli korzystać również w mobilnej transmisji danych o prędkości do 1 Gb/s.
Asbis: Breezy – międzynarodowy dostawca Trade-In, który jest spółką zależną Asbis – podpisał umowę o współpracy z MiMarkt – autoryzowaną siecią salonów Xiaomi w Polsce. W wyniku partnerstwa powstał program wymiany używanych smartfonów dowolnej marki na sprzęt marki Mi, dostępny we wszystkich sklepach MiMarkt w sześciu miastach w Polsce. Program ten będzie obsługiwany przez Breezy.
Grupa InPost: Zawarła na kolejny rok umowę z Zarządem Zieleni m.st. Warszawy i ponownie została Głównym Partnerem Zielonego Funduszu dla Warszawy – platformy współpracy miasta z firmami i innymi podmiotami, które chcą zaangażować się w realizację zielonej polityki Warszawy. Zielony Fundusz wspiera utrzymanie i rozwój terenów zieleni miejskiej, a także działania edukacyjne oraz upowszechniające edukację przyrodniczą. Łączna kwota tegorocznej umowy pomiędzy InPost a ZZW wynosi 140 000 zł. Środki te pochodzą z Programu InPost Green City, który spółka realizuje od 2 lat w miastach partnerskich.
Deel: Platforma HR wprowadza innowacyjną usługę Flexible Payroll, która pozwala wydłużać terminy ostatecznej wypłaty wynagrodzeń w kilkudziesięciu krajach, co stanowi znaczący krok w kierunku odejścia od tradycyjnych praktyk. Jednocześnie amerykańska firma ogłasza rozpoczęcie nowej kampanii „Bring the World to Work/Yes Day”. Inicjatywa ma na celu zachęcenie osób decyzyjnych w obszarze HR do upowszechniania zatrudniania globalnych zespołów i zarządzania nimi.
Hewlett Packard Enterprise: Pomaga klientom zmniejszać ślad węglowy dzięki nowym usługom i funkcjom monitoringu poprzez wprowadzenie nowego panelu do zarządzania zrównoważonym rozwojem na platformie HPE GreenLake. Zapewnia on wgląd, monitorowanie i zarządzanie śladem węglowym oraz zużyciem energii przez zasoby IT. Rozszerzona oferta HPE Services obejmuje strategię, użytkowanie i zarządzanie cyklem życia zasobów IT. Umożliwia to działom IT prowadzenie swojej działalności w sposób zrównoważony na każdym poziomie. „Osiągnięcie celów zrównoważonego rozwoju w hybrydowym środowisku IT może być złożone i trudne” powiedział wiceprezes i dyrektor generalny HPE Services Pradeep Kumar. „HPE ułatwia to dzięki technologiom i usługom, które umożliwiają organizacjom przejście od etapów strategii i projektowania do poziomu działalności operacyjnej wprowadzającej pozytywne zmiany. Nasze unikalne, kompleksowe podejście pomaga klientom przekształcić lokalne, zakrojone na małą skalę inicjatywy w zakresie zrównoważonego rozwoju w holistyczne podejście obejmujące każdą domenę IT” – dodał.
Huawei CBG Polska: Ogłosił rynkowy debiut nowej generacji laptopów z serii MateBook w Polsce. Huawei MateBook 16s 2023 to przykład mobilnego, lekkiego i wydajnego laptopa z dużym ekranem, wyposażonego w inteligentne funkcje i procesor Intel Core i9 z serii H, w najnowszej 13. generacji. Z kolei Huawei MateBook X Pro 2023 to udoskonalony flagowy laptop. Oba urządzenia powstały z myślą o potrzebach i oczekiwaniach osób, które pracują na laptopach.
Audioteka: Na początku czerwca, pionier branży audiobooków w Polsce, otworzyła drzwi nowego studia nagraniowego. „Słuchacze darzą Audiotekę dużym zaufaniem, dlatego planując studio i tworząc jakościowe ramy realizacji i postprodukcji, koncentrowaliśmy się przede wszystkim na ich oczekiwaniach, komforcie i przyjemności słuchania. Wyobrażaliśmy sobie cały proces powstawania materiałów, począwszy od studiów, w których pracować będą lektorzy i aktorzy, przez konkretne przetworniki i sprzęt, a skończywszy na uznanych w branży audio, profesjonalnych narzędziach cyfrowych do obróbki i edycji dźwięku. Istotne było też stworzenie odpowiednich procedur jakościowych, które, mamy nadzieję, wkrótce staną się standardem na polskim i europejskim rynku” = powiedział kierownik studia Audioteki Bartosz Sroczyński.
Huawei: Podczas największych europejskich targów branży fotowoltaicznej i magazynowania energii Intersolar Europe 2023 premierowo przedstawił szereg swoich nowych, inteligentnych produktów i rozwiązań dotyczących fotowoltaiki oraz magazynowania energii elektrycznej, w tym FusionSolar, wykorzystujący nową generację inteligentnego falownika łańcuchowego SUN2000-330KTL 1500 V.
Mastercard: Wprowadza nowe narzędzie – Account Owner Verification, które umożliwi płynną weryfikację tożsamości klientów. Wzmacniając swoją pozycję w obszarze otwartej bankowości, firma nawiązała również partnerstwo z francuskim fintechem Algoan, który specjalizuje się w ocenie zdolności kredytowych. W ramach współpracy, będzie on w swoich ocenach wykorzystywał potencjał usług otwartej bankowości.
Mobile Industrial Robots: Uzyskał certyfikat TüV Rheinland dla 13 funkcji bezpieczeństwa autonomicznych robotów mobilnych MiR600 i MiR1350. „Uzyskanie certyfikatów było naturalnym krokiem w procesie rozwoju bezpieczeństwa i jakości produktów. Normy, dyplomy i zaświadczenia postrzegamy jako ważne narzędzia zapewniające niezawodne produkty, a dzięki walidacji TüV Rheinland wykazaliśmy, że nasze roboty spełniają najwyższe międzynarodowe standardy bezpieczeństwa i jakości” – powiedział prezes Mobile Industrial Robots Jean-Pierre Hathout.
Michael / Ström Dom Maklerski: Rozszerzył działalność o platformę MS Fund Online oraz usługę Asset Management.
Google: Podczas Security Summit Google Cloud ogłosił nowe rozwiązania w zakresie cyberbezpieczeństwa: Chronicle Security Operations pomaga w skuteczniejszym wykrywaniu zagrożeń, badaniu i reagowaniu (TDIR). Dzięki integracji z telemetrią Google Cloud i Security Command Center Premium (SCC), Chronicle może gromadzić i analizować dane, wykrywać i badać zagrożenia oraz automatyzować reakcje w celu ograniczenia ryzyka. Attack Path Simulation: pomaga klientom w zidentyfikowaniu podatnych na ataki zasobów. Google Cloud dodaje symulację ścieżki ataku do SCC – pozwoli to na zarządzanie ryzykiem, automatycznie analizując środowisko Google Cloud klienta. Secure Web Proxy: pierwsza w chmurze oferta zabezpieczeń sieciowych, która zapewnia ochronę i kontrolę ruchu wychodzącego z sieci. Secure Web Proxy (teraz ogólnie dostępny) może pomóc zespołom zajmujących się cyberbezpieczeństwem we wdrażaniu zasad sieci zero trust w wykrywaniu złośliwej aktywności.
Comarch: Systemy Comarch ERP pomagają marce odzieżowej PROSTO w obsłudze takich procesów, jak sprzedaż, logistyka, obsługa magazynu, e-commerce oraz księgowość. „Wdrożenie zestawu systemów od Comarch pozwoliło na automatyzację wielu procesów związanych z prowadzeniem sprzedaży, czego efektem jest rozwój firmy. Dlatego planujemy dalszą cyfryzację przedsiębiorstwa w innych obszarach biznesowych” – powiedział prezes PROSTO Paweł Rzewuski.
Nest Bank: Użytkownicy bankowości online mogą korzystać z wymiany najpopularniejszych walut: EUR, USD oraz GBP w nowej usłudze Nest Kantorze. Kantor jest dostępny zarówno w bankowości internetowej, jak i w aplikacji mobilnej.
AMD: Firma przedstawiła swoją wizję przyszłości rozpowszechnionej sztucznej inteligencji oraz centrów danych. Najważniejsze zapowiedzi: Nowe procesory AMD EPYC 97X4 4 generacji (wcześniej określane jako „Bergamo”) dla natywnych systemów dla chmury obliczeniowej, Nowe procesory AMD EPYC 4 generacji z pamięcią AMD 3D V-Cache (wcześniej określane jako „Genoa-X”) do systemów komputerowych specjalizujących się w obliczeniach technicznych, Nowe instancje Amazon M7a Elastic Compute Cloud (Amazon EC2) są napędzane przez 4 generacji procesory AMD EPYC. AMD AI Platform – wizja rozpowszechnienia AI. Firma AMD przedstawiła akcelerator AMD Instinct MI300X, czyli najbardziej zaawansowany na świecie akcelerator do generatywnego AI. Ponadto wraz z partnerami z PyTorch i Hugging Face przedstawiono rozwój dedykowanego ekosystemu oprogramowania. Firma AMD przedstawiła także plany na następną generację układów DPU o kodowej nazwie „Giglio”, które zapewnią lepszą wydajność i efektywność w porównaniu z obecną generacją produktów.
Versuni: Firma z branży AGD, która w 2021 roku wydzieliła się jako odrębny biznes ze spółki Royal Philips, zmigrowała dane do środowiska SAP w 55 krajach.
Breezy: Międzynarodowy dostawca Trade-In, który jest spółką zależną notowanej na GPW ASBISc Enterprises PLC, wiodącego dystrybutora z wartością dodaną, dewelopera i dostawcy produktów, rozwiązań i usług ICT oraz IoT na rosnących rynkach Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA), podpisał umowę o współpracy z MiMarkt – autoryzowaną siecią salonów Xiaomi w Polsce. W wyniku partnerstwa powstał program wymiany używanych smartfonów dowolnej marki na sprzęt marki Mi, dostępny we wszystkich sklepach MiMarkt w sześciu miastach w Polsce. Program ten będzie obsługiwany przez Breezy.
Źródło: ISBnews