Udział sprzedaży przez internet w sprzedaży detalicznej (ceny bieżące) spadł do 9,5% w październiku 2022 r. z 9,7% przed miesiącem, podał Główny Urząd Statystyczny (GUS). Wartość sprzedaży przez internet wzrosła o 0,7% w ujęciu miesięcznym.
„W październiku 2022 r. w porównaniu z wrześniem br. odnotowano wyższą wartość sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących (o 0,7%). Udział sprzedaży przez Internet w sprzedaży 'ogółem’ zmniejszył się z 9,7% we wrześniu br. do 9,5% w październiku br. Spośród prezentowanych grup o znacznym udziale sprzedaży przez Internet spadek udziału raportowały przedsiębiorstwa zaklasyfikowane do grupy 'meble, rtv, agd’ (z 17,6% przed miesiącem do 16,6%). Nieznaczny wzrost udziału zaobserwowano natomiast w grupach: 'prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach’ (z 25,6% do 26,0%) oraz 'tekstylia, odzież, obuwie’ (odpowiednio z 22,6% do 22,7%)” – czytamy w komunikacie.
Źródło: ISBnews