Udział sprzedaży przez internet w sprzedaży detalicznej (ceny bieżące) wzrósł do 10,8% w kwietniu 2021 r. z 9,5% całości sprzedaży w marcu br. podał Główny Urząd Statystyczny (GUS). Wartość sprzedaży przez internet wzrosła o 6,2% w ujęciu miesięcznym.
„W kwietniu 2021 r. w porównaniu z marcem 2021 r. odnotowano wzrost wartości sprzedaży detalicznej przez internet w cenach bieżących (o 6,2%). Udział tej sprzedaży zwiększył się z 9,5% w marcu br. roku do 10,8% w kwietniu br. Wzrost udziału sprzedaży przez internet zaobserwowano w większości grup przy czym znaczny wykazały przedsiębiorstwa zaklasyfikowane do grupy 'tekstylia, odzież, obuwie’ (z 32% przed miesiącem do 47,2%), a także podmioty z grup 'prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach’ (odpowiednio z 26,4% do 32,6%) oraz 'meble, rtv, agd’ (z 18,9% do 27,5%)” – czytamy w komunikacie.
Źródło: ISBnews