Udział sprzedaży przez internet w sprzedaży detalicznej (ceny bieżące) wzrósł do 11,1% w styczniu 2022 r. z 10,2% przed miesiącem, podał Główny Urząd Statystyczny (GUS). Wartość sprzedaży przez internet spadła o 15,5% w ujęciu miesięcznym.
„W styczniu 2022 r. w porównaniu z grudniem 2021 r. odnotowano spadek wartości sprzedaży detalicznej przez internet w cenach bieżących (o 15,5%). Udział tej sprzedaży zwiększył się z 10,2% w grudniu ub. roku do 11,1% w styczniu br. Spośród prezentowanych grup o znaczącym udziale w sprzedaży wzrost wykazały przedsiębiorstwa zaklasyfikowane do grup: 'tekstylia, odzież, obuwie’ (z 24% przed miesiącem do 28,8%), 'prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach’ (odpowiednio z 23,2% do 25,1%) oraz 'meble, rtv, agd’ (z 17,5% do 20,5%)” – czytamy w komunikacie.
Źródło: ISBnews