Udział sprzedaży przez internet w sprzedaży detalicznej (ceny bieżące) wzrósł do 8,7% w lutym br. z 8,3% przed miesiącem, podał Główny Urząd Statystyczny (GUS). Wartość sprzedaży przez internet wzrosła o 1,7% w ujęciu miesięcznym.
„W lutym 2023 r. w porównaniu ze styczniem 2023 r. odnotowano wyższą wartość sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących (o 1,7%). Udział sprzedaży przez Internet w sprzedaży 'ogółem’ zwiększył się z 8,3% w styczniu 2023 r. do 8,7% w lutym br. Spośród prezentowanych grup o znacznym udziale sprzedaży przez internet wzrost udziału raportowały przedsiębiorstwa zaklasyfikowane do grup: 'prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach’ (z 22,9% przed miesiącem do 26,3%), 'tekstylia, odzież, obuwie’ (odpowiednio z 21,5% do 22,1%). Spadek udziału odnotowały natomiast jednostki z grupy 'meble, rtv, agd’ (z 18,7% do 17,9%)” – czytamy w komunikacie.
Źródło: ISBnews