Udział sprzedaży przez internet w sprzedaży detalicznej (ceny bieżące) wzrósł do 9,1% w październiku br. z 9% przed rokiem, podał Główny Urząd Statystyczny (GUS). Wartość sprzedaży przez internet wzrosła o 2,5% r/r.
„W październiku 2024 r. w porównaniu z październikiem 2023 r. notowano wyższą wartość sprzedaży detalicznej przez internet w cenach bieżących (o 2,5%). Udział sprzedaży przez internet w sprzedaży 'ogółem’ nieco zwiększył się w październiku 2024 r. w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego z 9% do 9,1%. Spośród prezentowanych grup o znacznym udziale sprzedaży przez internet wzrost udziału raportowały przedsiębiorstwa z grup: 'tekstylia, odzież, obuwie’ (z 19,9% przed rokiem do 25,9%), 'meble, rtv, agd’ (odpowiednio z 17,1% do 19%) oraz 'prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach’ (z 24,8% do 25%)” – czytamy w komunikacie.
Źródło: ISBnews