W dniach 14-15 czerwca 2023 roku w Hotelu Warszawianka w Jachrance odbędzie się XIV edycja Kongresu Relacji Inwestorskich Spółek Giełdowych SEG. Podczas spotkania działów relacji inwestorskich poruszone zostaną tematy dotyczące: nowych możliwości finansowania rozwoju spółki, finansowania konwencjonalnego, taksonomii SF jako warunku finansowania, zielonych obligacji, kredytowania w kontekście ESG, wpływu relacji inwestorskich na warunki finansowania, komunikacji z inwestorami indywidualnymi, zmian w organizacji WZA i komunikacji, możliwości zwiększania płynności akcji, współczesnych wyzwań relacji inwestorskich, obowiązków informacyjnych, komunikacji i działań nadzorczych oraz związku ESG z relacjami inwestorskimi. Portal inwestycje.pl jest patronem medialnym wydarzenia.
Tematyka pierwszego dnia kongresu
Pierwszy dzień Kongresu wypełnią trzy bloki dyskusyjne, podzielone na kilka mniejszych rozmów eksperckich. Na początek słuchacze dowiedzą się o nowych możliwościach finansowania rozwoju spółki. Podczas pierwszego panelu przybliżone zostanie finansowanie „konwencjonalne”, w tym: łatwiejsze emisje akcji, emisje obligacji oraz crowdfunding.
Druga dyskusja będzie dotyczyć Taksonomii SF a warunków finansowania. Eksperci opowiedzą o tym jakie elementy raportowania ESG są brane pod uwagę, jakie działania podejmują inwestorzy oraz jakie działania powinny podejmować spółki.
Kolejna debata zostanie poświęcona zielonym obligacjom. Słuchacze poznają standard EUGB, procedury emisji zielonych obligacji oraz dostępność i koszt pieniądza.
Następna dyskusja panelowa poświęcona będzie kredytowaniu w kontekście ESG. W tej części eksperci opowiedzą o tym jakie elementy ESG mogą być brane pod uwagę oraz na ile tańsze/dostępniejsze może być kredytowanie ESG. Panel zakończy case study.
Po krótkiej przerwie rozpocznie się blok o tematyce wpływu relacji inwestorskich na warunki finansowania.
W trakcie pierwszej dyskusji poruszona zostanie tematyka komunikacji z inwestorami instytucjonalnymi. Słuchacze dowiedzą się jakich informacji oczekują zarządzający/analitycy, jak do nich trafić oraz jak unikać błędów.
Podobnie jak nasze otoczenie, oczekiwania inwestorów instytucjonalnych wobec spółek również ewoluują. Są jednak pewne stałe, które wyznaczają podstawę dobrej współpracy i pozwalają dokonać rzetelnej oceny wartości spółki oraz potencjału inwestycyjnego. Dlatego relacje inwestorskie powinny przede wszystkim opierać się na zasadach regularności, rzetelności i przejrzystości. Potrzeby inwestorów instytucjonalnych mogą się oczywiście różnić w zależności od profilu spółki i branży. Ważne jest jednak, aby spółka była otwarta na komunikację. Co ważne, komunikacja z inwestorami instytucjonalnymi powinna być kontynuowana na przestrzeni czasu, aby zbudować długotrwałe relacje oparte na wzajemnym zaufaniu i zrozumieniu.
mówi Małgorzata Rusewicz, Prezes Zarządu, Izba Zarządzających Funduszami i Aktywami
Kolejną kwestią, nad którą pochylą się eksperci będzie komunikacja z inwestorami indywidualnymi. Przybliżone zostaną korzyści dla spółki, specyfika komunikacji z tą grupą akcjonariuszy oraz programy lojalnościowe.
Następnie poruszona zostanie tematyka zmian w organizacji WZA a zmian w komunikacji. Prelegenci opowiedzą o walnym bez obecności akcjonariuszy, formule uzgadniania projektów uchwał oraz komunikacji z inwestorami poza WZA.
Kolejna sesja dotyczyć będzie możliwości zwiększania płynności akcji. W tej części słuchacze dowiedzą się o modyfikacji struktury akcjonariatu, relacjach inwestorskich oraz kosztach i korzyściach animacji.
Po kolejnej przerwie rozpocznie się ostatni blok tematyczny, w którym poruszona zostanie tematyka współczesnych wyzwań relacji inwestorskich. Na początku słuchacze dowiedzą się o planowanych zmianach w raportowaniu informacji poufnych, w tym o ograniczaniu zakresu publikacji, nowym reżimie opóźniania oraz wpływie zmian na obieg i ochronę informacji poufnych.
Następnie poruszona zostanie tematyka obowiązków informacyjnych a relacji inwestorskich. W trakcie tej części słuchacze poznają odpowiedź na pytanie gdzie kończą się obowiązki, a zaczynają relacje? A także posłuchają o podziale kompetencji i odpowiedzialności oraz wadach i zaletach outsourcingu.
Praca w Relacjach inwestorskich jest niezwykle dynamiczna i inspirująca. Przypomina pracę na żywym organizmie, gdzie oprócz standardowych i cyklicznych funkcji występują sytuacje nadzwyczajne, a co za tym idzie oczekiwanie otoczenia inwestorskiego na prawidłowe oraz szybkie reakcje. Organizacja takich działań jest wyzwaniem. W KGHM Polska Miedź S.A. kierujemy się naczelną zasadą prowadzenia otwartego dialogu ze wszystkimi uczestnikami rynku kapitałowego, zgodnie z polityką transparentności firmy oraz najlepszymi praktykami Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Pracujemy tak, aby zaufanie, jakim obdarzają nas uczestnicy rynku było źródłem ich pełnej satysfakcji, bo niewątpliwie dobre relacje z otoczeniem finansowym, prawidłowo opowiedziana equity story wspierają budowaną wartość Spółki i przekładają się na rzetelną wycenę Emitenta. Musimy pamiętać o odpowiedzialnym wypełnianiu obowiązków informacyjnych, zwłaszcza w sytuacjach kryzysowych, tak aby zapewnić równy dostęp dla wszystkich interesariuszy i jednocześnie dbać o dobrą reputację naszej Spółki.
mówi Janusz Krystosiak, Dyrektor Departamentu Relacji Inwestorskich, KGHM Polska Miedź
W kolejnej części, dotyczącej komunikacji a działań nadzorczych, eksperci opowiedzą o niewłaściwym trybie publikacji informacji poufnej, ważnych informacjach w komunikacie prasowym oraz monitorowaniu rynku.
Informacje poufne od emitenta powinny spełniać wysokie standardy komunikowania, w przeciwnym razie są obciążeniem wizerunkowym i rodzą podejrzliwość u uczestników rynku. Do najczęstszych błędów przy komunikowaniu informacji poufnych zaliczyć można: brak ujawniania informacji poufnych, niespełnienie wszystkich wymagań formalnych, konstruowanie informacji w sposób niezrozumiały dla odbiorcy. Podczas Kongresu będziemy wskazywać w jaki sposób tworzyć raporty, aby spełniały one wszystkie wymagane kryteria: były przejrzyste, precyzyjne i zrozumiałe.
mówi mec. Wiesław Łatała, Radca Prawny, Partner Zarządzający, FORTON Legal Łatała i Wspólnicy sp.k.
Część merytoryczną pierwszego dnia Kongresu zamkną tematy związane z relacjami inwestorskimi a ESG. Eksperci pochylą się nad czynnikami ESG w komunikacji z inwestorami, zmianami akcentów w polityce informacyjnej oraz przełożeniu na warunki finansowania.
Tematyka drugiego dnia kongresu
Program drugiego dnia Kongresu to praktyczne warsztaty dotyczące m. in zagadnień takich jak:
- Relacje inwestorskie w praktyce
- Komunikacja z inwestorami indywidualnymi
- Finansowanie w oparciu o czynniki ESG
- Komunikacja a działania nadzorcze
Dwudniowe spotkanie zamknie dyskusja panelowa pt. „Listing Act – zmiany w MAR i rozporządzeniu prospektowym”, podczas której omówione zostaną zmiany w zakresie publikacji informacji poufnych, nowa lista insiderów oraz emisje bezprospektowe.
Organizatorem Kongresu jest Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych. Partnerami wydarzenia są: Krajowy Depozyt Papierów Wartościowych, Giełda Papierów Wartościowych i Izba Zarządzających Funduszami i Aktywami jako Partnerzy Instytucjonalni, KGHM Polska Miedź jako Partner Strategiczny, FORTON Legal Łatała i Wspólnicy jako Partner oraz Unicomp-WZA jako Partner Technologiczny.
Szczegółowe informacje dotyczące XIV Kongresu Relacji Inwestorskich Spółek Giełdowych SEG są dostępne na stronie: https://seg.org.pl/
Źródło: SEG