Develia planuje sprzedaż na poziomie 2 300-2 450 mieszkań w 2022 roku, czyli o ponad 20% większą w porównaniu do 2021 roku, a także przekazanie klientom 1 950-2 050 mieszkań, podała spółka. Zwiększenie sprzedaży będzie możliwe dzięki znacznemu poszerzeniu oferty mieszkaniowej.
Celem zarządu jest także zwiększenie liczby przekazań. Spółka, zgodnie z realizowaną strategią, planuje w tym roku istotnie zmniejszyć zaangażowanie kapitałowe w segmencie komercyjnym i sfinalizować umowy na realizację pierwszych projektów PRS (private rented sector – rynek najmu instytucjonalnego).
„Miniony rok zakończyliśmy z bardzo dobrymi wynikami sprzedaży i przekazań, przekraczając założone cele. W tym roku stawiamy poprzeczkę jeszcze wyżej. Planujemy zwiększyć sprzedaż o ponad 20% wobec ubiegłego roku do poziomu 2 300-2 450 mieszkań i dodatkowo sfinalizować umowy na realizację 600-800 lokali na potrzeby PRS. Przekażemy także więcej mieszkań klientom – nasz cel to 1 950-2 050 lokali. W tym roku będziemy kłaść nacisk na dywersyfikację, dlatego rozwój PRS jest dla nas istotną częścią działalności. Zakładamy, że w przypadku większych od oczekiwanych zmian popytu, ten sektor może mieć jeszcze większy udział w naszej sprzedaży” – powiedział prezes Develii Andrzej Oślizło, cytowany w komunikacie.
Pomimo pogorszenia się warunków rynkowych, w tym rosnących stóp procentowych, spółka nadal obserwuje wysokie zainteresowanie mieszkaniami. Problemem rynku wciąż jest niska podaż, która w wielu miastach nie odpowiada na zapotrzebowanie klientów.
„Dzięki temu, że w minionym roku znacznie powiększyliśmy bank gruntów, jesteśmy na tę sytuację przygotowani i stopniowo umacniamy pozycję na rynku mieszkaniowym. Chcemy zwiększyć ofertę o około 30% wobec ubiegłego roku i wprowadzić do sprzedaży 2 450-2 650 mieszkań odpowiadających na aktualne preferencje klientów” – dodał.
Bank gruntów Develii to blisko 10 tys. lokali – taki poziom pozwoli spółce realizować kolejne projekty i zwiększać skalę działalności w segmentach mieszkaniowym i PRS. Spółka planuje znacząco powiększyć ofertę w pierwszej połowie tego roku. Tylko w styczniu br. Develia wprowadziła do sprzedaży łącznie 600 lokali w kolejnych etapach inwestycji: Aleje Praskie w Warszawie, Osiedle Latarników i Via Flora w Gdańsku oraz Ceglana Park w Katowicach.
Zgodnie ze strategią na lata 2021-2025, zarząd Develii podejmuje kolejne kroki, które pozwolą spółce w tym roku istotnie zredukować zaangażowanie w segmencie komercyjnym.
„Do końca kwietnia planujemy sfinalizować umowę sprzedaży Sky Tower we Wrocławiu. Naszym celem na ten rok jest także sprzedaż budynku Arkady Wrocławskie. W kolejnym kroku – na przełomie 2022/2023 roku – chcemy sprzedać warszawski biurowiec Wola Retro. Środki z tych transakcji będziemy reinwestować m.in. w rozwój segmentu najmu instytucjonalnego, który postrzegamy jako bardzo perspektywiczny. Ponadto chcielibyśmy, żeby część z nich trafiła do akcjonariuszy w formie dodatkowej dywidendy” – podsumował wiceprezes Develii Paweł Ruszczak.
Develia kontroluje grupę celowych spółek deweloperskich, realizujących inwestycje mieszkaniowe i komercyjne w największych miastach w kraju. Spółka jest notowana na GPW od 2007 r.
Źródło: ISBnews