StreamCards – startup mający wsparcie venture buildingowe funduszu Tar Heel Capital Pathfinder – pozyskał 2 mln zł w rundzie seed, podano w komunikacie.
„Na rynek wchodzi StreamCards, startup rewolucjonizujący interakcję widzów z transmisjami esportowymi. Spółka ma wsparcie venture buildingowe funduszu Tar Heel Capital Pathfinder i pozyskała ponad 2 mln zł od zewnętrznych inwestorów” – czytamy w komunikacie.
Flagowym produktem StreamCards jest gra karciana działająca w środowisku Twitcha, najpopularniejszej na świecie platformy live streamingowej. Gra ma formę tzw. Twitch extension, tj. nakładki na transmisje zawodów esportowych, która dostępna jest bezpośrednio po włączeniu streamu organizatora turnieju i nie wymaga żadnych dodatkowych działań ze strony widza. StreamCards umożliwia interakcję z oglądanymi na żywo rozgrywkami poprzez zagrywanie kart powiązanych z bieżącymi wydarzeniami. Widzowie rywalizują bezpośrednio pomiędzy sobą, otrzymując punkty za prawidłowe wytypowanie zdarzeń nadchodzących w głównej grze, podano w informacji.
„Dotychczas transmisje zawodów esportowych były bierną formą rozrywki. StreamCards wprowadza je na zupełnie nowy poziom interaktywności. Widzowie są bliżej akcji, a organizatorzy turniejów zyskują możliwość wyróżnienia swojej transmisji. Na nowej formie interakcji mogą skorzystać również sponsorzy turniejów, dla których tworzymy innowacyjny kanał promowania marki. Otwieramy w ten sposób nowe drogi rozwoju dla całego rynku” – powiedział CEO StreamCards Daniel Sieradzan, cytowany w komunikacie.
Gra działa w oparciu o dane dostarczane przez GRID Esports, wiodącą globalną platformę przetwarzającą informacje z rozgrywek esportowych. Pierwszym obsługiwanym przez StreamCards tytułem jest „Counter Strike: Global Offensive”, jeszcze przed końcem roku startup zamierza jednak wejść w kolejne topowe tytuły ze świata esportu.
„Prace nad produktem idą zgodnie z naszymi planami. Widzimy duże zainteresowanie StreamCards globalnie, jesteśmy w trakcie rozmów z organizacjami m.in. z Europy Centralnej, Wschodniej i Bliskiego Wschodu. Zwiększenie interaktywności doświadczeń to jeden z kluczowych trendów w branży rozrywki, a gry i esport przodują we wprowadzaniu takich innowacji. Nasz produkt jest tego przykładem i odpowiedzią na potrzeby rynku” – dodała VP of Operations Dominika Szot.
Gra StreamCards jest aktualnie w fazie beta testów. Oficjalna premiera pełnej wersji planowana jest na lipiec.
„Gaming ma ogromny potencjał biznesowy, który nie kończy się na produkcji gier. Jako fundusz angażujemy się w tworzenie startupów odpowiadających na inne, niezaadresowane dotychczas potrzeby rynku. W StreamCards wielką wartością – poza samym produktem – jest zespół, który udało nam się zbudować i który łączy interdyscyplinarne kompetencje ze świata technologii, esportu, gamedev’u oraz systemów lojalnościowych” – skomentował Senior Investment Director w Tar Heel Capital Pathfinder Michał Wrzołek.
Spółka powstała w ekosystemie venture buildingowym Tar Heel Capital Pathfinder, który ma w swoim portfelu projekty takie jak GRID Esports (spółka w kwietniu ogłosiła pozyskanie 10 mln USD finansowania od międzynarodowych inwestorów), Gamivo (platforma transakcyjna dla gier i towarów cyfrowych, która zadebiutowała właśnie na NewConnect), czy Skinwallet (właściciel platform do handlu skinami z gier, również notowany na NewConnect).
Źródło: ISBnews