QubicGames podjął uchwałę o rezygnacji z kontynuowania produkcji gry „Myths and Dungeons” oraz o utworzeniu odpisu aktualizującego wartość produkcji w toku w wysokości 929,1 tys, zł (odpis nakładów poniesionych dotychczas na grę), podała spółka. Spółka zdecydowała również o tymczasowej rezygnacji z projektów długoterminowych.
„Rezygnacja z kontynuowania produkcji gry jest związana z przeprowadzoną analizą obecnych i planowanych produkcji spółki w związku z obecną sytuacją geopolityczną, w szczególności wojną w Ukrainie. W ramach przeprowadzonej analizy zarząd podjął decyzję o:
• realizacji projektów krótkoterminowych z datą wydania w 2022 roku, lub maksymalnie 9 miesięcy od podpisania umowy – tymczasowa rezygnacja z projektów długoterminowych;
• realizacji projektów niskobudżetowych (do 100 tys. euro za grę lub 200 tys. euro za serię gier) – rezygnacja z projektów wysokobudżetowych w roku 2022;
• w pierwszej kolejności realizacji projektów w zakresie wydawania i tworzenia na zlecenie gier spełniających jedno z wymienionych kryteriów:
a) własne IP z potencjałem Nintendo Switch oraz mobile;
b) portowanie i wydawanie popularnych gier z mobile na Nintendo Switch;
c) tworzenie nowych gier w oparciu o znane IP, w wersji na konsole Nintendo Switch i mobile;
d) gry typu Sim będące połączenie przygody z eksploracją i craftowaniem;
• rezygnacji z projektów, dla których główną platformą są komputery PC, a istotnymi rynkami są rynek rosyjski i/lub chiński” – czytamy w komunikacie.
Z analizy zarządu wynika, że dla gry „Myths and Dungeons” rynek rosyjski byłby jednym z kluczowych rynków (jest jednym z 4 największych rynków dla gier strategicznych bazujących na mechanice „Heroes of Might & Magic”). Jednocześnie projekt byłby możliwy do wydania nie wcześniej niż w II poł. 2023 roku. W związku z powyższym zarząd podjął uchwałę o rezygnacji z kontynuowania produkcji gry oraz o utworzeniu odpisu aktualizującego wartość gry w wysokości 929,1 tys. zł, który to zostanie rozpoznany w jednostkowym i skonsolidowanym sprawozdaniu finansowym spółki w I kw. 2022 roku.
Dokonanie odpisu nie ma wpływu na bieżącą płynność finansową spółki i grupy kapitałowej QubicGames, zakończono.
QubicGames jest studiem deweloperskim, które zostało założone w 2004 r. Do 2012 r. spółka realizowała głównie gry na konsole Nintendo, a od 2014 r. zajmuje się także produkcjami na platformy iOS/Android, Sony PS4 i PS Vita, a także komputery PC/Mac. Spółka jest notowana na NewConnect od 2016 r.
Źródło: ISBnews