Play i UPC planują znaczące inwestycje infrastrukturalne w sieć światłowodową i mobilną, poinformował CEO Jean Marc Harion. Postuluje on otwartą infrastrukturę operatorską i otwarty dostęp do kontentu telewizyjnego.
„Wspólnie, czyli UPC, Play i 3S, pracujemy nad przyspieszeniem rozwoju światłowodu w ramach Fiber Factory. Stworzyliśmy dedykowany 70-osobowy zespół i nadal zwiększamy zatrudnienie w tym zakresie” – powiedział Harion podczas prezentacji wspólnej oferty Play i UPC.
W ramach planowanych inwestycji, CEO obu operatorów zaznaczył, że sieć operatora ma zwiększać się o 1 tys. nowych stacji co roku.
CEO Play i UPC postuluje otwartość sieci i kontentu TV dla wszystkich klientów.
„Konkurencja teraz odbywa się nie o cenę, jak to miało miejsce, kiedy Play wchodził na rynek i rozrywał oligopol. Teraz kluczowy jest dostęp do wolności wyboru. Dlatego postulujemy otwarcie i standaryzację infrastruktury sieciowej i oferty TV. Polska zasługuje na pełne pokrycie kraju siecią stacjonarną. Mamy najszerszą ofertę kontentu w UPC i będziemy ją dalej rozszerzać. Jesteśmy otwarci na wszystkie modele współpracy w ramach dostępu do usług. Chcemy redefiniować usługi konwergentne” – zaznaczył Harion.
Obecnie obaj operatorzy mają wspólnie 1,7 mln subskrybentów oferty TV, z czego ponad 40% to użytkownicy OTT (udostępnianie sygnału telewizyjnego poza dedykowaną siecią zamkniętą operatora).
W połowie maja Play podał, że dzięki współpracy z firmą Nexera internet światłowodowy dotrze do kolejnych ponad 300 tys. gospodarstw domowych na terenie województw warmińsko-mazurskiego, kujawsko-pomorskiego, łódzkiego i świętokrzyskiego. Współpraca obejmie wszystkie otwarte sieci firmy budowane w ramach inwestycji własnych oraz Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa.
Jednocześnie Play i UPC wprowadzają pierwszą wspólną ofertę, która przewiduje, że klienci jednego operatora przy zakupie abonamentu otrzymają darmowe usługi drugiego telekomu na dwa lata. Dyrektor departamentu usług dla domu operatora Artur Dominiak podkreślił, że wspólna oferta „po ślubie” operatorów przewiduje przede wszystkim 2 lata internetu światłowodowego w abonamencie za darmo dla klientów mobilnych Play, a dla klientów internetu 1Gb/s w UPC – taki sam okres darmowego pakietu 60GB w Play. Z kolei dla dotychczasowych klientów Play lub UPC oferta przewiduje dokupienie nowych usług drugiego operatora z 9 miesiącami za darmo.
Na początku kwietnia P4 – operator sieci Play – sfinalizował transakcję nabycia 100% udziałów UPC Polska od Liberty Global. Kwota transakcji wyniosła 7 mld zł.
Play oceniał wówczas, że nabycie UPC Polska otwiera nowe możliwości w obszarze usług konwergentnych dedykowanych klientom indywidualnym i biznesowym na polskim rynku. Transakcja realizuje także chęć przyspieszenia inwestycji w sieci światłowodowe oraz przyczynia się do wdrożenia wizji i ambicji spółki w zakresie inwestowania w najnowocześniejsze sieci, usługi mobilne oraz szerokopasmowe.
UPC Polska jest dostawcą cyfrowych usług kablowych: telewizji, szerokopasmowego internetu i telefonii dla klientów indywidualnych i biznesowych. Na koniec 2021 r. UPC Polska miało 1,57 mln klientów z 3,35 mln abonamentów cyfrowych.
Play jest czołowym operatorem telefonii komórkowej w Polsce z ponad 16 mln klientów.
Źródło: ISBnews