Shell uruchomił w Warszawie pierwszą w Europie kawiarnię pod marką Shell Cafe zlokalizowaną poza stacją paliw. Już dziś wiadomo, że koncept będzie rozwijany.
„Zgodnie z naszą strategią do 2025 roku 50% naszych zysków globalnie ma pochodzić spoza biznesu paliwowego i ten koncept ma się do tego przyczynić” – powiedziała członkini zarządu Shell Polska, dyrektorka sieci stacji paliw i biznesu mobilności Monika Kielak-Łokietek podczas konferencji prasowej.
Według niej, patrząc na to jak placówka zlokalizowana na warszawskiej Woli została przyjęta przez klientów, już widać, że ten koncept się sprawdził.
„Na pewno będziemy ten koncept rozwijać. Nie wiemy jeszcze ile takich lokali powstanie docelowo w Polsce, wszystko zależy od wyników programu pilotażowego” – dodała Kielak-Łokietek.
Jak podkreślił starszy partner kategorii Shell Cafe w Shell Polska Mikołaj Pawlak, pilotaż trwa zwykle od sześciu miesięcy do dwóch lat.
„My jesteśmy pod tym względem bardzo efektywni, testy na polskim rynku wypadają zazwyczaj pozytywnie, więc jeśli spełnią się oczekiwania sprzedażowe, będziemy wnioskować o jak najszybsze przejście do fazy realizacji” – powiedział.
Zaznaczył, że choć pierwsza w Europie pilotażowa kawiarnia Shell Cafe poza stacją paliw powstała w Polsce, należy się spodziewać, że do końca 2022 r. podobne lokale powstaną także w większości krajów ościennych, w których działa Shell.
Niezwiązana ze stacją kawiarnia Shell Cafe ma asortyment poszerzony w porównaniu do punktów zlokalizowanych na stacjach paliw, m.in. o lody naturalne, ciasta deserowe czy rozbudowaną ofertę śniadaniową.
Holendersko-brytyjski koncern Shell to największa firma paliwowa na świecie. W Polsce jest obecny od 1992 roku i jest czwartym pod względem wielkości operatorem stacji paliw – na koniec 2021 roku firma zarządzała siecią 437 stacji.
Źródło: ISBnews