W ramach działań na rzecz zrównoważonego rozwoju Answear prowadzi m.in. program Wear&Share, dzięki któremu w 2022 r. zebrano 14 849 kg ubrań, co pozwoliło na zasadzenie 700 drzew. Część zwracanych ubrań jest odsprzedawana firmom, które dokonują napraw i odsprzedają je docelowej grupie klientów. W 2023 roku spółka uruchomi własną szwalnię, aby dokonywać niektórych napraw, podała spółka. Answear.com opublikował pierwszy raport ESG nt. inicjatyw w zakresie ochrony środowiska, społecznej odpowiedzialności, ładu korporacyjnego i kierunków działań na przyszłość.
Answear zmienił również opakowania przesyłek na foliopaki, które w 80% pochodzą z recyklingu, podano.
„Od dawna podejmujemy różne inicjatywy w zakresie zrównoważonego rozwoju, a opublikowany raport podsumowuje nasze dotychczasowe działania i wyznacza nowe kierunki. Dostrzegamy zmiany w trendach rynkowych, regulacjach UE i oczekiwaniach inwestorów, którzy coraz częściej pytają o ESG. Jesteśmy elastyczni i gotowi się dopasować, co jest zgodne z naszą filozofią i misją działania” – powiedział prezes Answear.com Krzysztof Bajołek, cytowany w komunikacie.
„Zmienia się percepcja inwestorów na temat dokonywanych inwestycji. Wierzymy, że działania zgodne z ESG będą w przyszłości bezpośrednio wpływać na budowę wartości akcji Answear. Dzięki dążeniu do bycia zrównoważoną spółką, Answear pojawi się na radarach wielu inwestorów, którzy coraz częściej zwracają uwagę na te aspekty podczas podejmowania decyzji inwestycyjnych. Jesteśmy przekonani, że nasze zaangażowanie w zrównoważony rozwój będzie długoterminowo korzystne zarówno dla naszych akcjonariuszy, jak i dla społeczności oraz środowiska naturalnego, w którym działamy na co dzień” – dodał wiceprezes ds. finansowych Jacek Dziaduś.
Spółka podkreśliła, że jej odpowiedzialność obejmuje też dbałość o pracowników i współpracowników. Answear szanuje prawa i godność człowieka, m.in. poprzez zapewnianie bezpiecznych i stabilnych warunków zatrudnienia. Standardy w tym zakresie wyznaczają Polityki w zakresie Praw Człowieka, Praw Pracownika, Przeciwdziałania Korupcji, Odpowiedzialności Społecznej i Ochrony Środowiska Naturalnego.
Answear to założony w 2011 roku e-commerce zajmujący się sprzedażą markowej odzieży, obuwia oraz akcesoriów. Sprzedaż jest zdywersyfikowana geograficznie, a żaden z rynków nie stanowi więcej niż 30% udziału w całkowitych przychodach spółki. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2021 r.
Źródło: ISBnews