Esotiq & Henderson ma nadzieję na utrzymywanie w tym roku wzrostu przychodów na poziomie min. 20% – jak w I kwartale – i osiągniecie lepszego wyniku w ujęciu rok do roku, poinformował prezes Krzysztof Jakubowski.
„W I kwartale, jeśli chodzi o wyniki sprzedażowe, jest wzrost r/r o 20%, utrzymujemy marżę, nawet jest troszeczkę wyższa. Im więcej tego towaru z wiosny/lata będziemy sprzedawać, to ta marża będzie wyższa lub będzie się utrzymywała na podobnych poziomach. […] Chcemy osiągnąć jak najwyższe wyniki, utrzymywać ten wzrost gdzieś na minimum poziomie ok. 20% na przychodach rok do roku” – powiedział Jakubowski podczas konferencji prasowej, pytany o oczekiwania na 2023 r.
„Sytuacja jest dosyć trudna, jeśli chodzi o koszty. Z jednej strony, faktycznie wyniki przychodowe budują jakiś optymizm, z drugiej strony, koszty są dużym obciążeniem. To jest duże wyzwanie, by te dwie rzeczy pogodzić. […] Będziemy mocno walczyć z kosztami i mam nadzieję, że gdzieś tam na koniec roku wynik będzie lepszy niż po 2022” – dodał.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży Esotiq & Henderson wyniosły ok. 60,5 mln zł w okresie styczeń-marzec 2023 r. i były wyższe o ok. 20% r/r, podała spółka. W tym okresie skonsolidowane przychody ze sprzedaży internetowej wyniosły ok. 13,3 mln zł i były wyższe o ok. 85% r/r. Szacunkowa marża brutto na sprzedaży grupy wyniosła w I kw. br. ok. 62% i była wyższa o ok. 1 pkt proc. w ujęciu rocznym. Powierzchnia handlowa grupy na koniec marca br. wynosiła 18 015 m2 i była mniejsza o ok. 2% niż rok wcześniej.
Esotiq & Henderson to przedsiębiorstwo zajmujące się projektowaniem, produkcją i sprzedażą produktów odzieżowych i kosmetycznych. W lipcu 2015 r. spółka przeniosła się na rynek główny GPW z NewConnect, na którym była notowana od czerwca 2011 r.
Źródło: ISBnews