Unilever rozbuduje swoją fabrykę w Poznaniu, zwiększy moce i produkcję, a inwestycja o wartości blisko 90 mln zł ruszy jeszcze w 2023 roku, podała spółka.
W ramach inwestycji powstanie nowa linia produkcyjna, która pozwoli na zwiększenie mocy produkcyjnych kategorii ramen dla marek Knorr, Unox oraz Amino. Pełna automatyzacja pozwoli na wydajność na poziomie 600 tys. opakowań na dobę. Nowe produkty będą dystrybuowane w Polsce, a także Holandii, na Węgrzech oraz w wybranych innych krajach europejskich, podano.
„Inwestycja w Poznaniu pomoże nam w dalszym ciągu odpowiadać na rosnące wymagania europejskiego rynku. Co więcej, również nasz polski biznes spożywczy umacnia swoją pozycję” – powiedziała Nutrition President w Unilever Hanneke Faber, cytowana w komunikacie.
„Nasza poznańska fabryka jest jednym z największych zakładów produkujących żywność w Unilever. Dziś piszemy następny rozdział w jej historii. Dzięki kolejnym inwestycjom będziemy mogli jeszcze efektywniej odpowiadać na potrzeby naszych klientów i nadal rozwijać nasz biznes” – dodał dyrektor fabryki Unilever Przemysław Fejfer.
Spółka podkreśliła, że inwestycja powstanie zgodnie z najwyższymi standardami środowiskowymi pozwalającymi m.in. na optymalizację zużycia energii elektrycznej i wody oraz zapewni wysoką efektywność procesu produkcyjnego. Dodatkowo, w ramach większego planu inwestycyjnego, Unilever będzie wdrażać na terenie fabryki najnowsze innowacje technologiczne m.in. zwiększoną automatyzację procesów, inteligentne magazyny czy też wykorzystanie zrównoważonej energii.
Fabryka w Poznaniu to jedna z trzech fabryk Unilevera zlokalizowanych w Polsce. Jednocześnie to kluczowy dla Europy zakład produkcyjny należący do spożywczej części biznesu (Nutrition Bussines Group) firmy, produkujący największy tonaż spośród fabryk na kontynencie – średnio 10 tys. ton produktów miesięcznie, podano.
Unilever – jeden z największych światowych graczy rynku FMCG – jest jednym z wiodących, światowych dostawców produktów Beauty & Wellbeing, Personal Care, Home Care, Nutrition i Ice Cream, który prowadzi sprzedaż na terenie 190 krajów, docierając do 3,4 mld konsumentów dziennie. Zatrudnia 127 000 pracowników. Przychody ze sprzedaży w 2022 roku wyniosły 60,1 mld euro.
Źródło: ISBnews